Vår egen personliga vigsl - vad tycker ni..?
Jga har i natt knåpat ihop våra egna löften. Vi ska ha en borgerlig vigsel. Dessa ord kom jag fram till att jag vill ha med, men vad tycker NI?
"-Då frågar jag dig, Xxxx: Står du framför mig här i dag, för att du älskar Xxxxx av hela din själ och hela ditt hjärta? För att det är det din ärliga avsikt och önskan, att leva med honom / henne i de sämsta av tider, och de bästa av tider?
-Ja.
Vidare:
Är din närvaro här i dag ett bevis på att ett av dina livsmål är att behandla honom / henne ömsint, och respektera honom / henne som en egen individ? Är din vilja att hålla honom / henne hårt, och bara släppa taget om han / hon så själv skulle önska?
-Ja.
Och slutligen: är det din önskan att i morgon och i framtiden, vakna upp med denna person vid din sida, och att då känna glädje över att det var denna kvinna / man du (denna dag) valde som din?
-Ja."
(Vi kommer alltså att svara Ja tre gånger var, mn det tycker jag känns bra Då hinner man tnka igenom ordentlgit vad det verkligen är man säger Ja til - det blir mer eftertanke och så.)