• Bringan

    Män vart är ni ?????????????

    Självklart detta är vår största dag i livet. Men i ärlighetens namn vad mycket gör vi?? Våra blivande planerar pysslar och lever rövare!
    Men jag älskar det min blivande fru hon håller på med massa saker hon frågar mig hela tiden och jag svarar.. Men öhh hur mycket av det hon frågar fattar jag? Vill gärna vara mer medansvarig men vad skall jag göra jag fick i uppdrag att fixa resa och ja det gör jag gärna;=)
    Jag gillar sol och värmen men min blivande får solsting vid 15 plus grader ;=) Så vad skall man göra?

  • Svar på tråden Män vart är ni ?????????????
  • Originalrosen

    Lyssna, delta i funderingarna, ta till dig några områden som du ansvarar för själv - typ transport brudpar till och från kyrkan och till och från festen, transport gästerna till och från festen om det behövs.

    Min man tog tag i några områden som intresserade honom och jag höll tassarna borta från dessa områden. Det blev bra och jag kände verkligen att vi delade på planeringen.

    Bordsplaceringen måste ni bägge göra tillsammans men kanske du kan göra mallarna så att det blir lättare att jobba med det. Vi gjorde små lappar med allas namn och började lägga ut dem på köksbordet, flytta runt, ändra och fixa i flera veckor innan festen. Det var verkligen jättebra, för vi fick till bordsplaceringen så att det blev riktigt lyckat för alla gästerna.

    Lycka till!

  • Originalrosen

    Blev så glad av ditt inlägg att jag började fundera på hur vi delade på allt. Så här gjorde vi:

    Inbjudan - maken
    Festprogram - mest maken men texten om gästerna grubblade vi bägge på
    Musiken vigseln - jag
    Brudbukett - maken
    Mat och dryck - planerade vi tillsammans
    Bröllopsresan - jag
    Transporter oss - maken
    Transporter gästerna - jag
    Våra kläder - tillsammans
    Ringarna - spontaninköp tillsammans
    Vigselplatsen valde maken
    Platsen för festen hittade jag

    Det kändes bra med all planering och att vi var delaktiga bägge två. Han var lite trögstartad, planeringen för ett bröllop börjar ju så himla långt i förväg men när han väl förstod tidsbristen så gasade han på ordentligt. Det var riktigt kul att planera tillsammans.

Svar på tråden Män vart är ni ?????????????