• Mummel

Måste man veta hur man vill ha det...?

Har bokat tid med florist som verkar jättebra. När jag gick sa hon: "ta gärna med några bilder eller så när vi ska ha konsultation så vi kan titta lite vad du tänker dig, vi har en hel del bilder här också!"

Men jag vet ju inte vad jag vill ha! Jag vet vad för känsla jag vill att det ska vara och jag vet i vilket färgtema allt ska gå men jag har ingen koll på vilka blommor som blir vackra tillsammans eller namn på blommor som "måste" vara med. Min tanke var att försöka förmedla lite vilken typ av bukett och vilka färger jag gillar och sedan låta floristen "gå lös" och skapa något vackert. Borde jag kanske lägga lite mer tid på att välja mer specifikt vad jag vill ha innan jag går dit igen?

• Svar på tråden Måste man veta hur man vill ha det...?
  • Hemlig2009

Jag hade inga bilder vid konsultationen, men jag kommer ändå ta med bilden jag har i mitt galleri för att visa vilken typ av bukett jag önskar. För säkerhets skull, hon kanske förstod mig precis? Sedan kommer det inte bli exakt de blommorna då jag vill ha en tuffare bukett. Det blir säkert bra.

Annars får du väl säga att hon får fria händer, ja efter att du beskivit känslan du önskar.

• valkyriana

Det är ju helt upp till dig, hur mycket du vill lite på floristen att hon eller han skapar något du gillar. Men om går dit och berättar ungefär hur du har tänkt, vilka färger mm så kan ni säkert komma fram till något tillsammans.

• Pumpkin

Tycker det räcker att du förmedlar det du vet, man måste inte alls ha koll på exakta blommor och så Ta eventuellt med dig bilder på färger, former och känslan du vill förmedla, mer behövs inte

• passionsblomman

Skulle jag få in en kund som du skulle jag bli jätteglad1 det är ju världens läge för att få skapa ngn helt bara för dig. Kanonkul! Du behöver INTE veta blommor och så. Berätta så som du skrivit här! Lycka till!

• Mummel

Åh, tack för svaren! Då kommer hon inte skratta åt mig när jag kommer i alla fall. Tänkte lite att det borde vara en komplimang som florist, jag litar på hennes kunnande och att hon gör något fint åt mig. Ibalnd när jag läser här verkar alla ha så klar bild av exakt vad de vill ha men det kanske bara är jag som upplever det lite så. Ska i alla fall bli hur kul som helst att gå och diskutera blommor med dem!

• passionsblomman

Det kommer säkert att bli jättebra!

Mummel skrev 2009-02-16 17:35:44 följande:
    Åh, tack för svaren! Då kommer hon inte skratta åt mig när jag kommer i alla fall. Tänkte lite att det borde vara en komplimang som florist, jag litar på hennes kunnande och att hon gör något fint åt mig. Ibalnd när jag läser här verkar alla ha så klar bild av exakt vad de vill ha men det kanske bara är jag som upplever det lite så. Ska i alla fall bli hur kul som helst att gå och diskutera blommor med dem!
Svar på tråden Måste man veta hur man vill ha det...?