• Småland09

Bröllopsförsäkring

Har någon tecknat den här bröllopsförsäkringen som det görs reklam för här på sidan? Har en liten fundering på det, kanske värt det om någonting skulle hända..
    Hur resonerar ni? (nu menar jag inte om m2b lämnar mig vid altaret (då får han med mig att göra :D) utan snarare om huset brinner ner, ngn blir skadad .. mer worst case scenarios..??)

• Svar på tråden Bröllopsförsäkring
  • witt

Jag tänker teckna en annan från Sveland, eftersom den även täcker mor/farföräldrar. Den är en tusenlapp dyrare än den här på Bröllopstorget tyvärr. Vi har ett rätt så påkostat bröllop och om vi ställer in vårt bröllop pga dödsfall (huga) eller sjukdom så får vi betala 150000 kr till stället och den risken vill jag inte ta! (Många tänker nog inte på att kolla upp det, jag hade själv ingen aning om att det var så hårda avbokningsregler när man bokat in ett herrgårdsbröllop). Bra också med ringar, klänning etc om det skulle hända nåt. 3000 tråkiga kronor, men jag vågar inte avstå.

• Augusti2010

Vi kommer teckna den lilla varianten. 790 spänn är ju småpotatis i sammanhanget, ändå skönt med ett visst skydd om det värsta skulle hända.

• LirreMagic

vi funderar också på att teckna en bröllopsförsäkring, ska först kolla upp med vårt vanliga försäkringsbolag om de har något som täcker liknande saker.. men det känns som att ca 2000 kr är småpengar i det stora hela om man skulle tvingas ställa in.. vårt bröllop går nämligen på nästan 190 000 med resan

• Joji
    witt skrev 2009-02-15 14:27:09 följande:
    Jag tänker teckna en annan från Sveland, eftersom den även täcker mor/farföräldrar. Den är en tusenlapp dyrare än den här på Bröllopstorget tyvärr. Vi har ett rätt så påkostat bröllop och om vi ställer in vårt bröllop pga dödsfall (huga) eller sjukdom så får vi betala 150000 kr till stället och den risken vill jag inte ta! (Många tänker nog inte på att kolla upp det, jag hade själv ingen aning om att det var så hårda avbokningsregler när man bokat in ett herrgårdsbröllop). Bra också med ringar, klänning etc om det skulle hända nåt. 3000 tråkiga kronor, men jag vågar inte avstå.
    Det är nog olika från herrgård till herrgård, för vi har det inte så!

När det gäller klänning och ringar etc, så har de väl inget med försäkringen att göra, i och med att de finns kvar om man skjuter upp bröllopet? Om man köpt klänning dvs, och inte hyrt...
  • Red Scarlet

Jag tror att hon menade ifall ringarna skulle tappas bort eller om klänningen blir förstörd...? Eller?

Vi tecknar ingen försäkring, vi har ju vanlig hemförsäkring som täcker det mesta som kan gå sönder eller gå fel, det enda som är kvar är just betalning till festlokal. Så jag håller tummarna för att inget går fel!! Men vi får betala hela summan för vår festlokal (ca 40000 en månad innan bröllopet så de pengarna är borta långt innan bröllopet, skulle allt bli inställt får väl gästerna gå dit och äta gott och festa loss ändå, det är ju förbetalt ;)

• Joji

Aha...Jag tänkte nog också att det i så fall är hemförsäkringen som kan gälla just sådana saker...

• Småland09

mmm, funderar på den där minsta för 800 kr faktiskt.. ska prata lite med M2B om det...

• RhjärtaJ

vi tecknar ingen försäkring...

• Luucie

Jag vägrar...den ger mig dåliga vibbar. Inget kommer att hända eller gå fel! Solen kommer att lysa och alla kommer vara glada, friska och snygga. Inte så mycket som ett glas kommer att gå sönder!!!!!!!!
    Amen, harerama, salam aleikom, peace osv osv...

• Snuttis2

finns det någon tids gräns för när man bör ha fixat försäkringen??? vi har 5-6 mån kvar innan det är dags.... vi har pratat om det ett tag men inte kollat upp det..det skulle kännas ganska tryggt att ha en då bröllopet landat runt 100 000 kr och vi bokat slott med övernattning till alla......

Svar på tråden Bröllopsförsäkring