Ingångsmusik i kyrkan..
Funderar lite över ingångmusik i kyrkan samt när man går ut ur kyrkan? Brudmarchen känns lite tråkig, men var hittar man alternativ???
Funderar lite över ingångmusik i kyrkan samt när man går ut ur kyrkan? Brudmarchen känns lite tråkig, men var hittar man alternativ???
Youtube så klart! Vi ska ha air on the G string som ingångsmusik och antagligen daniel lemmas if i som utgångsmusik.. Men ta någon melodi/låt/visa som ni verklgien tycker om och letar efter instrumental(?) versionen av den. Om ni inte vill att någon sjunger då så klart
Skulle vilja ha Pachbel (eller hur det nu stavas...) canon i d för den är så otroligt fin - men då lär jag grina hela vägen till altaret, och det vill jag inte. Men är du inte lika blödig som jag så tycker jag att du skall lyssna på den, sök på youtube!
har hört att inte alla kyrkor tillåter vilka marcher/sånger som helst...tror det är mycket upp till prästen och kantorn, så hör med dem först kanske...
Vi ska ha ledmotivet ur Änglagård in och ledmotivet ur Star Wars ut..
Ring musikern som ska spela och fråga om tips. De är ju väl insatta i vad som funkar både med kyrkan och instrumentet.
Fantastiskt vacker!!
Änglagård är ju fantastisk, lutar nog åt den..
Men just den finns det orgelnoter på, väldigt enkla sådana också..
Burre Präst skrev 2009-02-18 16:38:26 följande:
Birkalåten, den är ju bara så hopplöst vacker! Fast passar kanske bättre ut...?
Tack för alla bra förslag!!
In hade vi "Love me tender"
och ut tågade vi till "Anthem"
Mycket fint o pampigt helt i vår stil !
Vilken låte är Birkalåten?