• KaaM

Hjäp med förslag på platser

Vi funderar på att gifta oss till sommaren (eller kanske vintern), men vet inte riktigt vart.

Vi vill gärna vara vid vattnet på nån brygga, klippa, strand eller liknande. Gärna en egen ö i skärgården.
    Vi vill gifta oss borgerligt och kommer vara ca 20 pers. Det ska gärna gå att vara inomhus/utomhus under tak med utsikt över vattnet. Vi vill att festlokalen och vigselplatsen ska vara nära varann. Är det helt orimliga önskemål eller finns det en plats för oss?

• Svar på tråden Hjäp med förslag på platser
  • alvine

i vilken stad/del av landet hade du tänkt dig?

• KaaM

Ingen som har några bra förslag?

• Luucie
    HurraViSkaGiftaOss skrev 2009-02-25 12:08:35 följande:
    Ockelbo
  • Jen75

Ett ställe som ligger vid vattnet men inte i skärgården är Håtunaholm i Sigtuna. SKa vara supermysigt för man har stället helt själv och man kan vara max 35 sittande och de finns övernattning. BRa priset och faktiskt superbra priser på maten och den är första klassig. Du kan kolla hemsidan men där visar dom bara stuguthyrning för dom gör inte reklam för festlokal.
    www.hatunaholm.com
    Fast ni kanske tycker de ligger för långt bort....

• KaaM

Vi tycker nog inte nånstans i Sverige är för långt bort, eller ja, en viss gräns har vi väl.

Tack för era förslag!

• Lady o Lufsen

Tyresö Slott- Tyresö är en skärgårdskommun, vansinnigt vacker!

• KaaM

Alla slott och sånt går bort.. vi ska ju bara vara 14pers, så det känns lite stort.

Sen vill vi ha det simpelt med, slott är lite för..'maffigt'?

• Lady o Lufsen

Tyresö Slott...är inte bara ett slott utan även en liten prinsvilla och församlingsgård...nära vatten och hela slottsparken precis inpå...

KaaM skrev 2009-02-25 22:13:22 följande:
    Alla slott och sånt går bort.. vi ska ju bara vara 14pers, så det känns lite stort.Sen vill vi ha det simpelt med, slott är lite för..'maffigt'?
  • KaaM

Ok, då får jag kanske kika på det ändå! Tack för tipset!

• Lady o Lufsen
    KaaM skrev 2009-02-25 22:16:43 följande:
    Ok, då får jag kanske kika på det ändå! Tack för tipset!
    Det tycker jag absolut att du ska göra!
    Lycka till/Lady
Svar på tråden Hjäp med förslag på platser