• andbeyond

I vått och torrt (del 5)

Hej hopp och trevlig fredagkväll på er vänner :)

Det är verkligen ett galet väder, hade tänkt att ta en långpromenad hem från stan idag... men det blev tunnelbanan när snön fick fnatt. Längtar efter våra härliga sommarpromenader när vi går omkring i området och pekar på hus vi vill ha som vi aldrig kommer ha råd med :P Men OM vi vinner på lotto då jäklar blir det Grönviksvägen för hela slanten ;)

Var och hälsade på en kompis och hennes 6 veckor gamla Isak. *avis* Första paret i vår umgänges-krets som fått bebis, kul att man inte är ensam om att drömma iaf.

Fick första svaret på bröllopsinbjudan idag! *hoppaomkringochdansalite*

• andbeyond

Ja kan tänka mig det! Du får väl kika in lite och tipsa om vilket hur vi ska peka lite extra på nästa gång ;)

Han var alldeles underbar! Men inte så liten dock, har långa föräldrar och brås på sin far som är över 2meter!

• andbeyond
    passionsblomman skrev 2009-03-27 19:32:59 följande:
    OH! Hjälp vad lång!Stod i en butik idag och hörde en man berätta om sin fru(trorjag ) som fått en klimp på 4,5 kg.Det är då man som kvinna lite per automatik kniper ihop benen lite.
    Hehe, hoppas jag är som mina systrar och får 2,8kg bebisar :)
  • andbeyond

*fnissar*
    kan tänka mig det!

Nu ska jag äta lite mat med M2B och se på en film. Fredagar är väl för härliga!

• andbeyond

*ger blommis en kram* vilket tråk med indianer på krigsstigen!

• andbeyond
    Ninnispinnis skrev 2009-03-31 11:23:04 följande:
    Vilken slogan det hade kunnat bli:"Fliselin, får den att stå av sig själv"
    *garvar*
  • andbeyond

Jag vill också ha kommit så långt i läkarutbildningen så man får se små sötingar vinka inne från magen.. känns som jag aldrig någonsin kommer bli klar med vad allt heter på latin *gäspar åt allt tråkigt*

• andbeyond

Jag har 5 år (!) kvar på min utbildning, har gått 2 terminer men har sabbatsår då jag inte riktigt hann med av diverse anledningar.
    Tycker ändå det låter konstigt att mannen inte skulle "hinna" bilda nya spermier - eller att de skulle få sämre kvalité - ju yngre de är desto starkare.. för manlig reproduktion är faktiskt en av de ämnen jag hunnit gå igenom ;) Men vem vet. Jag menar om man vill ha sex varje dag ska man väl bara köra på - varför skulle kroppen annars reagera så vid ÄL? Biologin borde ju veta bäst - om man vill så hej o hå jobba på. ;)

Blommis: Jag kan vara barnvakt! Så slipper du förklara varför du behöver barnis, hohoho.

Det är verkligen VÅR nu! Så härligt. Inga rådjur här, dom är nog och äter upp mammas blommor och gör henne galen. Men fåglarna sitter utanför fönstret och kvittrar in genom den öppna balkongdörren.

• andbeyond

*håller tummarna och tårna* Har tränat på det där med tårna går väl inte helt super men men :)

Drömde i natt att vi fick barn, var så himla lycklig när jag vaknade och sen insåg jag att det bara var gamla vanliga vardagen att vakna upp till. Bläääh. Vill vara gift och ha varit ute och rest så man kan börja jaga plus med er flickor!

Här är solen fortfarande i moln, men så snart den kommer fram ska jag ut och promenera!

• andbeyond

min pappa lärde mig "maj maj måne jag kan lura dig till skåne" också förresten. Kanske något dialektalt? Var kommer din pappa ifrån ingenjörsbruden? :)

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)