• T0612

Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?

Vi tycker att det känns dyrt och som en onödig utgift.. tänkte att man kunde be våra mödrar pynta upp lägenheten när vi är och gör oss i ordning så blir det lite överraskning vad dom gjort och mysigt..

Hur tycker ni att den iden låter?

• Svar på tråden Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?
  • T0612

vi ska oxå åka veckan efter.. skönt att höra att det inte bara vi som är "snåla" =)

• AnnBo

Vi ska bo på hotell men jag har ju lite förtur för jag jobbar ju på hotell med..så vi betalar bara 400 för ett rum som egentligen kostar ca 2300

Annars vet i tusan om man skulle vilja lägga ut så mkt pengar

• kärleken förde oss samman

Jag sover någonstans med min tärna natten innan (hon vill inte säga var)
    Bröllopsnatten spenderar vi faktiskt hemma, jag tänker lämna festen sist av alla
    Dagen efter äter vi brunch på ett hotell i stan tillsammans med de gäster som vill vara med oss, för att sen åka till grannstaden och då bo på hotell.

• Thewedding

Paulaner:

Dom sa sen utchekning och den var kl 11 Och det kallas sent skumt

• Hemlig2009

Tanken är att sova på hotell, jag tror inte jag vill inte sova hemma på natten. Känns lite avslaget på något sätt, eller jag vet inte.

Jag kommer dessutom i så fall be om tidig incheckning då jag ska sminkas och kläs på ihop med kompisar på vårt rum. Därför kommer vi boka ett lite större rum men inte största sviten. Dock var vi där och kikade igår och nja, lite besviken är jag på rummen för de priserna. Men men, vi ska ha middagen ute vid havet och det finns inga andra alternativ där.

Dagen efter så ska vi träffa gäster och familj för lite frukost/brunch. Finns även spa-anläggning så jag kan tänka mig att vi går dit en stund innan vi åker hem alt vidare till en storstad för att bo över där sön-mån.

• längelevekärleken

Vi åker på resa dagen efter bröllopet så det blir hem och iväg...Johooo

• Lövnäs

Vi kommer nog bo i svit på Sundbyholms Slott.. 3650kr men då ingår det champagne, konfekt, fin bröllopsbäddning och egen jacuzzi...
    Utbyggnaden av vårt hus kommer nog att börja i vår/sommar o då har vi ingen lust att sova hemma. För oss blir det ingen dyr bröllopsresa så då unnar vi oss bröllopsnatten istället.

• Kärlekensskull

I jönköping på ett hotell som heter Victoria.

4ever2 skrev 2009-02-17 13:43:36 följande:
    Lät mycket prisvärt, får jag lov att fråga vart ni ska bo?
  • Sesamy

Vi ska. Mycket för att vi ska ha lite mottagning/fest hemma hos oss efter bröllopet och vill inte vakna upp i ett kaos! =P
    Men kostar bara 1700 för ett dubbelrum, med champagne, frukt och choklad på rummet. Inträde till spa - avdelningen på hotellet och möjlighet att få frukost på rummet om vi vill!
    Dessutom är utcheckningen inte förrän två dagen därpå.... =)
    Känns prisvärt och bra. Lyx till ett lagom pris liksom!

• MiaMariaR

Jag tycker det låter jättebra att få vara hemma och framför allt att ni har familj som kan hjälpa till att göra det fint för er. Men så tycker jag inte riktigt om hotell heller, fel kudde och annorlunda dofter kan vara förvånansvärt störande.

Jag ska gifta mig i staden där mina föräldrar bor men som jag flyttat ifrån, min mamma sa att vi kunde ta henes lägenhet hela veckan och att hon kunde sova hos min syster. Jag tyckte detta lät jätteba, sen kom jag på att då sover vi i mammas säng, och jag har (kanske barnsliga?) spärrar mot hur mycket gos jag då skulle klara av. Vi har ett halvår kvar att fundera på saken(jag har väldigt svårt för gos på hotell också). Tips någon?

Svar på tråden Hur många ska spendra bröllopsnatten på hotell?