Försäkring??
Har ni skaffat en bröllopsförsäkring? Gör folk det eller är det bara onödigt? Beror väl på budgeten men om man räknar med under 50tusen då.. ? Ser reklam om försäkringar lite här o där.. Undrar bara hur vanligt det är..
Har ni skaffat en bröllopsförsäkring? Gör folk det eller är det bara onödigt? Beror väl på budgeten men om man räknar med under 50tusen då.. ? Ser reklam om försäkringar lite här o där.. Undrar bara hur vanligt det är..
undrar samma sak...
Vi gjorde inte det, var verkligen ingenting vi ens funderade över. Vi la väl ungefär 60000:- på vårt bröllop
Vi har inte heller funderat på det överhuvudtaget (bröllopet kommer gå på ca 100 000). Tycker det känns onödigt. Hade vi däremot haft bröllopet på t.ex. ett slott eller en herrgård kanske man skulle fundera på sånt, då kan man ju få betala så fruktansvärt höga avbokningsavgifter om man skulle behöva skjuta upp bröllopet.
Antar att det är extra mycket reklam för det just här eftersom det där försäkringsbolaget som har den har tagit fram den i samarbete med BT
Även om vårt bröllop kommer bli rätt dyrt så skulle vi nog komma rätt lindrigt undan vad gäller avbokningsavgifter. Det som helt klart skulle vara värst är alla gästernas resor (dom flesta bor i södra Sverige och vi gifter oss i norrland), och dom kan jag inte tänka mig att försäkringen skulle täcka.
Jag jobbar ju som skadereglerare på ett av de stora försäkringsbolagen och är lite arbetsskadad. Tycker om att ha försäkring för allt och tycker faktiskt det är en bra idé om man ska ha ett bröllop som överstiger 50-60000 kr.
Fick själv ställa in ett bröllops förra året och det var ju tur att det inte blev så sent att jag hade börjat betala för saker... man vet ju aldrig när något trist händer.