Tips på vit/grön bukett?
Någon mer som har "tema" vitt-grönt-naturligt? Bilder på "era" buketter?
Någon mer som har "tema" vitt-grönt-naturligt? Bilder på "era" buketter?
Har ingen bild men jag ska ha vita kallor, limegröna rosor och murgröna i min bukett. Jag tror att det kommer att bli jättefint. Limegröna rosor är jättevackra. Sen kommer det att vara en droppformad bukett.
Jag funderar på vita rosor, vit ranunkel, och något grönt, småblommiga vita. Limegröna rosor låter fint, har aldrig sett det! Är de färgade eller naturliga?
Inte färgade! finns mkt i lime! bla Phalaenopsisorkidéer, Cymbidiumorkidéer, Krysanthemum, Hortensia, Nejlikor, Viburnum, Anthurium... Några av sorterna ser man i mitt galleri. namnen på blomman syns när man pekar på bilden.
Hemliga Maja skrev 2009-02-17 21:42:02 följande:
i mitt galleri finns 2 buketter, en ganska enkel, bägge vitgröna. ena har ju lite ormhassel också, men går ju att skippa.
Grön hypernicum är fint. Och lime-rosor!! Sååå fina. Anastasa-kryss. Olika grässorter mm mm
I mitt galleri fins en bukett!
Jag har några fina buketter i mitt galleri nu. Limegröna rosor, kallor och lite droppform. =)
Ditt galleri syns inte...
Oj, sorry. nu är det fixat. =)
Här är min bukett - vita rosor, freesia samt bladgrönt (hade gärna haft mer grönt i relation till det vita men min florist agerade efter eget tycke. Det blev fint ändå):
www.brollopstorget.se/hem/fru_am/galleri.php
jag letar också inspiration till min grön/vita bukett, har ett par stycken i mitt galleri, kika gärna in!
Vilken jättefin tårta och jättfina buketter med!
Jag har en ´natur´bukett i mitt galleri
I en amerikansk bröllopstidning såg jag för ett tag sedan en bukett med gardenia och det blev jag lite sugen på både för att det var enkelt och stilrent och för att de luktar så gott!!!
Idag har jag varit hos floristen och beställt min brudbukett. Så roligt!! Det blir limefärgade rosor och vita raununkler, om de fortfarande finns i början på maj. Annars blir det vit fresia. Det blir en handbunden rund bukett och den kommer bli vårfräsch och fin.
Gå in på företagsregistret här på BT och sök reda på Bernzons blomsterhandel de har jätte fina bilder på brudbuketter!!
Jag vill ha vita lijor & gröna blad.
Har ex bland mina bilder..:)