• Anki82

Tips på blomma att fylla ut lila rosbukett

Hej
    Jag undrar om det är någon som har ett tips på vilken blomma man skulle kunna använda för att fylla ut en hängande brudbukett som hittills innehåller lila rosor och förgätmigej, fick tips från min florist att det nog skulle va snyggt med en mörkare lila färgad blomma för att ge buketten mer djup men kan inte komma på nån kanske ska tillägga att jag är kass på blommor.
    Alla tips uppskattas.

• Svar på tråden Tips på blomma att fylla ut lila rosbukett
  • Michelangelo

kul att du ska ha lila, det tänkter jag oxå ha! Jag hade tänkt ha i vita kallor i min, med lila rosor och nåt grönt "spretgräs"..Vet inte vad det heter ;)

• purjopillan

orkideer... funkar alltid

• passionsblomman

ska rosorna fortfarande kännas som huvudblomman, tycker jag inte orkidéer, som är väldigt framträdande.Men det är en underbar (och exklusiv-dyr blomma) Nejlikor och Freesia underordnar sig rosorna fint och låter förgätmigejen synas. De är dessutom båda väldigt prisvärda.

En annan fin blomma i lila är Prärieklocka, den vore fin som kompletterande form just i en droppe!

• Anki82

Tack för alla tips tror det blir Freesia tror den blir snygg eftersom jag vill ha en hängande bukett.

• passionsblomman

Tror jag med blir jättefint!

Anki82 skrev 2009-02-18 13:00:28 följande:
    Tack för alla tips tror det blir Freesia tror den blir snygg eftersom jag vill ha en hängande bukett.
  • marsros

OT

Passionsblomman...vad heter blomman i mitt galleri. Fick en krukväxt i gåva som vackra vita blommor som nästan är som små brudklänningar

• passionsblomman

Det ser ut som en Cyklamen, men den är inte alls årstid för den nu? Fick du den nu???

marsros skrev 2009-02-18 13:08:41 följande:
    OTPassionsblomman...vad heter blomman i mitt galleri. Fick en krukväxt i gåva som vackra vita blommor som nästan är som små brudklänningar
  • marsros

Tja för en månad sen cirka. Det var därför jag trodde det kanske är en blomma som är lät att få tag i i mars. men ikke...rosor it is

• passionsblomman

Ja, det är hur som helst inte en snittblomma. Kör rosor!

marsros skrev 2009-02-18 13:32:08 följande:
    Tja för en månad sen cirka. Det var därför jag trodde det kanske är en blomma som är lät att få tag i i mars. men ikke...rosor it is
Svar på tråden Tips på blomma att fylla ut lila rosbukett