• zeddy

Sj's auktioner på tågbiljetter...

Kanske lite OT, men..

Jag håller på o ska köpa en tåg biljett till Östersund och kollar på Traderas SJ auktioner. Är det någon som har köpt biljett på det sättet förut?

Jag undrar om det är SJ anställda som sitter och bjuder över hela tiden.. Höll på med flera auktioner, sånna som inte hade någon som hade bjudit och så direkt när jag bjöd så bjöd någon högre. Verkar konstigt tycker jag!!

Någon som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Sj's auktioner på tågbiljetter...
  • Susanna och Fredrik

Jag har bjudit och köpt flera ggr mellan gbg och sthlm...
    Att någon direkt bjuder högre än dig är för att de har lagt ett högre bud från början...om utropat pris är 1 kr men jag kan tänka mig att bjuda 300 kr för biljetten så skriver jag det, då bjuder tradera åt mig varje gång någon lägger ett bud, så att mitt alltid är högst...upp till 300 kr...

Hmm..krångligt...hoppas du förstod...??

• zeddy

hmmm, då fattar jag
    Hur funkar det sen då, när man har vunnit? För man vinner ju auktionen bara några timmar innan avgång?

• stinch

Då får du ett mail från SJ där du ska betala din resa med hjälp av ditt VISA-kort, på samma sätt som om du köper en "vanlig" biljett via SJ's hemsida. Sen får du ett bokningsnummer som du hämtar ut biljetten med i biljettautomaten på stationen.

• Prahlis

Alla deras auktioner slutar 6 h innan avgång just för att man ska hinna komma till tåget.

Tyvärr har jag läst att många har haft problem att betala och speciellt om nätterna och kundtjänsten varit stängd...

• zeddy

Tack för hjälpen! Jag får testa helt enkelt!!

• Humlan66

det där med sj's tågbiljetter . suck

Asså det reggas folk på tradera enbart för tågbiljetter och sen fast det är lång tid kvar på auktionen så sitter folk och bjuder över varandra hela tiden. fatta va DUMT
    Då sitter man ju bara å trissar upp priset hela tiden så det blir ondödigt dyrt. Ibland har det blitt billigare att köpa till sj's normalpris än att köpa via auktionen pga detta.

man ska lägga bud då det är bara nån minut över ju ;)

• Humlan66

nån minut kvar mena jag såklart ;) *s*

Svar på tråden Sj's auktioner på tågbiljetter...