• Pärlan2009

Vad ska jag ha för bukett till den här klänningen?

Hejsan,
    jag har valt Maggie Sotteros - Bellevue som brudklänning. Jag känner mig hur nöjd som helst men vet inte riktigt vad jag ska ha för blommor. Jag älskar blommor så jag tänkte passa på, så för liten bukett vill jag inte ha.

Jag är 180 lång så jag inbillar mig att jag kan bära upp en större bukett. Funderar också på att ev ha en blomma i håret, kom gärna med tips kring detta också.

Golvet i kapellet och i restaurangen där festen ska vara är en härlig vinröd färg så jag funderar på att plocka upp det till buketten.

Tack på förhand för alla förslag!

• Svar på tråden Vad ska jag ha för bukett till den här klänningen?
  • 4ever2

Svårt att säga hurdan bukett du skall ha, jag gillar droppformade...de blir ju ganska stora. Med en stor bukett skull inte jag ha några blommor i håret. Om du har vinrött i omgivningen så skulle det kanske vara fint att bryta mot det istället för att matcha, kanske med något gult?

• passionsblomman

Jag tycker den 4:e buketten i ditt galleri är kalasfin och den skulle du kaunna ha med orkidéer ist för Kallor om du vill. Orkidé är superfint i håret, eller så tar du både kallor och Orkidéer!
    Storleksmässigt kan du helt riktigt gå loss typ bäst du vill med din längd!*avis*

• Pärlan2009

Sant, det kan vara bra att inte matcha för hårt.. ev blir det vinrött o orange eller vinrött o cerise för att göra det lite mer levande.

4ever2 skrev 2009-02-18 17:22:23 följande:
    Svårt att säga hurdan bukett du skall ha, jag gillar droppformade...de blir ju ganska stora. Med en stor bukett skull inte jag ha några blommor i håret. Om du har vinrött i omgivningen så skulle det kanske vara fint att bryta mot det istället för att matcha, kanske med något gult?
  • Pärlan2009

Ah du har så bra ideér! Orkidé i håret känns helt rätt, de är så vackra och kan göra sig riktigt bra mot mitt mörkbruna hår. Åh, det här är så roligt!! :)

passionsblomman skrev 2009-02-18 17:49:18 följande:
    Jag tycker den 4:e buketten i ditt galleri är kalasfin och den skulle du kaunna ha med orkidéer ist för Kallor om du vill. Orkidé är superfint i håret, eller så tar du både kallor och Orkidéer! Storleksmässigt kan du helt riktigt gå loss typ bäst du vill med din längd!*avis*
Svar på tråden Vad ska jag ha för bukett till den här klänningen?