Irland
Någon som har varit till Irland i sept-okt, hur är vädret då? Vill till något mindre ställe med natur o sevärdheter. Pubar finns väl i även de minsta byarna, eller?
Någon som har varit till Irland i sept-okt, hur är vädret då? Vill till något mindre ställe med natur o sevärdheter. Pubar finns väl i även de minsta byarna, eller?
Vädret är nog lite varmare än här, men säkerligen lite mer regn. Är ganska ofta regnigt och rått, men det är lite charm i det tycker jag!
Har varit där flera gånger, men mest bott i Dublin och utgått därifrån på diverse utflykter.
Som du säger finns pubar överallt. Har ni tänkt hyra bil, eller hur skall ni ta er runt?
Ett tips är att flyga till Dublin, så ni hinner se denna fantastiskt mysiga stad någon dag, och sen ta er över till västra kusten (är ju bara 10-12 mil tror jag). Då passerar ni mängder med små byar, och upptäcker att västkusten där är helt annorlunda än Dublin.
Fråga gärna om du undrar något mer.
Lycka till!
Irland är helt fantastiskt! =)
Jag blev helt såld på staden Galway! Dit rekommenderar jag att man åker och stannar i alla fall ett par dagar. Finns mycket att se runt där.
Tack båda.
Antar att det är lättast o hyra bil.
Återkommer gärna t dig carljohan om det är ngt :)
Varsågod!
Bara maila om det är något!
Om ni är öl- eller whiskyinresserade är det kul att åka till distillerierna och kolla. Tex Guinness som ligger i Dublin. Väldigt intressant att se!
Hej,
Jag bor i Dublin. West Cork är väldigt fint med, tex Clonakilty (en liten by)!!
Tyvärr är risken stor för regn här och jag kan inte säga att jag tycker att det någonsin blir varmt här. Milda sommrar och vintrar. De senaste två sommrarna har varit helt bedrövliga så vi hoppas på en bra sommar nu ; ). Ett bra tecken är dock att det har varit en ovanligt kall vinter här med mer snö än vanligt.
Du får gärna kontakta mig med om du har frågor.
Tack :)