• västkusttös

Blomfråga....ngn som kan?

Hej

Har funderat ett tag nu på detta med blommor till brubuketten. Jag vill ha ngt som hänger ned lite, och jag har då funderat på kaprifol. Är detta en blomma som florister använder sig av? Kan man få tag i den till ett bröllop 1 augusti? Funkar den färgmässigt till en bukett som ivrigt går åt det rosa hållet? Många frågor blev det, någon som vet?

• Svar på tråden Blomfråga....ngn som kan?
  • paulaner

Om du väntar en stund så svarar säkert Passionsblomma!
    Hon kan ALLT om blommor, och lite till.

• Lajsan

Jag hade droppformad och då hände det rosor ner lite från buketten och murgröna, tror bild finns i galleriet.

• västkusttös

Jättefin bukett Lajsan! Murgröna är också ett fint alternativ, anledningen till att jag funderar på kaprifol är väl att mitt hjärta klappar lite extra för Bohuslän

ja, jag har sett att passionsblomma har svarat på mångas funderingar, får hålla tummarna för att hon förbarmar sig över mig med

• passionsblomman

Ha ha! gú vad knäppa ni är...

Svårt m Kaprifol så sent på året tyvärr! Hade varit fint annars...

Vippjasmin eller doftranka-Stephanotis, är två vita alternativ till blommande "häng"

Passionsblomma eller Humle är gröna alternativ.

Ibland finns blommande Klematis också...

• västkusttös

Tack så mycket Passionsblomma! För oss här på BT är sådana som du ovärderliga

Vet du möjligen om vildkaprifol är svår att få tag i, den blommar ju senare, juli-augusti?

Envisa jag

• passionsblomman

Då får du nog "få tag på den"själv tror jag, och ta med till floristen, för det vi jobbar med i butikerna, köper vi av odlare. Att plocka i naturen för försäljning är förbjudet såvida man inte har egen mark, så då måste du hitta en florist som har det på tomten typ...

västkusttös skrev 2009-02-20 08:21:20 följande:
    Tack så mycket Passionsblomma! För oss här på BT är sådana som du ovärderliga Vet du möjligen om vildkaprifol är svår att få tag i, den blommar ju senare, juli-augusti?Envisa jag
  • västkusttös

Ok, tack så mycket för din hjälp!

Svar på tråden Blomfråga....ngn som kan?