• ALLIMA

Hur matcha näbbkläderna med våra?

Hur gör/gjorde ni med brudföljets kläder? Tänker att jag och sambon bör ha klart våra kläder samt brudbukettens färger innan vi fixar kläder till barnen? Nån som sett brudnäbbar i röd eller grå klänning? Verkar vanligast med vita men det tycker jag ser tråkigt ut.Tacksam för tips om bra och prisvärda inköpsställen för näbbkläder. TACK!

• Svar på tråden Hur matcha näbbkläderna med våra?
  • Lillinor

min vänninas följe hade rosa klänningar med lilla näbben hade en svart sidenklänning med rosa band runt magen. väldigt fint för hela bröllopet gick i rosa och svart... mest rosa då..

• MV85

Jag som ska ha en vit klänning med vinrött på, hade satsat på en "omvänd" till brudnäbben, eller liknande i alla fall.. alltså vinröd med vita detaljer

• ALLIMA

Mmmm det är jag också inne på men då gäller det att jga har klart med min klänning och färgval före jag fixar näbbkläderna.

• MV85

Allima: Om du inte har klart bröllopets färgtema kan du ju inte köpa några kläder... Det är klart! Blir det att du sedan väljer säg rosa vill du kanske inte stå där med illgröna klänningar...

• ALLIMA

Jo självklart! haha...jo färgtemat är klart men inte några av våra kläder ännu...är så länge kvar. Hade dock tänkt kolla runt och kanske kunna fyna brudnäbbskläderna på nån sajt...känns bara svårt bestämma sig! Fast det låter bra med omvända färgerna - jag nån detalj i rött och dotternas klänning i rött med vitt band eller silver detaljer som maken ska ha. Ja mycket att fundera kring

• MV85

Har du bara färgtemat klart är det ju inte så svårt att välja sen Då är det mer en fråga om du estetiskt tycker det är tilltalande med en brudnäbb i den färgen

• Vid havet

Min dotter (hon är 6,5) vill ha en brudklänning!! Denna lilla pojkflicka överraskar mig... Själv hade jag tänkt att hon skulle ha något tex cerise/hallonrött. Får se vem som vinner

• novia72

vid havet: samma här, min är oxå 6,5år och POJKflicka..vi gick i en liten bröllopsbutik & sade du får välja vad du vill!! Det blev en "bröllopsklänning" och HON FICK DEN!! ;) ...ni skulle ha sett lyckan i hennes blick ;)

• Hemlig2009

Vi köpte en klänning i ceriserosa på Lindex i november. Vi har valt att ha färgtema i vitt, svart och silvergrått men på själva bröllopsdagen blanda in färg så alla blommor kommer att gå i cerise och orange, så vår näbb kommer matcha buketten och bordsdekorationerna.

Svar på tråden Hur matcha näbbkläderna med våra?