Inlägg från: DarkBrideInWhite |Visa alla inlägg
  • DarkBrideInWhite

Kan vi maila bröllopsinbjudan?

Fru fialina: Jag och min respektive kommer maila inbjudan just för att vi inte vill lägga pengar på denna del av vårt bröllop. Visserligen tycker jag att det är mycket trevligare med en inbjudan som kommer per vanlig post men det bortser jag från denna gång. Vårt bröllop kostar redan alldeles för mycket och detta är en kostnadspost vi absolut inte vill lägga pengar på.

Jag anser inte att en pappersinbjudan eller elektronisk inbjudan är det som sätter tonen på tillställningen. Det som sätter tonen på inställningen anser jag vara det som står i inbjudan.

• DarkBrideInWhite

Det är intressant det här med inbjudningarna. Har förstått att många tycker inbjudan är väldigt viktig. Jag ska absolut inte sticka under stol med att jag älskar fina saker och vackra inbjudningar är jättekul att få men jag måste verkligen återigen säga att jag tycker att tonen på ett bröllop inte återspeglas i en inbjudan beroende på om den är elektronisk eller i pappersformat. Det måste väl ändå vara innehållet som är det väsentliga? Faktum är att vi ska ha ett herrgårdsbröllop vilket klart och tydligt kommer framgå av inbjudan så varför ska folk tro att det är ett informellt bröllop och inte av så stor vikt för oss?

• DarkBrideInWhite

Menar du hur man gör med övrig info om man mailar inbjudan?

alltiett skrev 2009-04-08 14:02:03 följande:
    Jag undrar hur man gör med övrig info som inte får plats på inbjudningskorten. Som vad vi önskar oss, allergier, boende etc. Ska man skicka med en liten info lapp eller hur göa man?Kram Eva
  • DarkBrideInWhite

Det tycker jag absolut att man kan göra! Jag har sjäv fått sådana typer av inbjudningar till bröllop och jag tycker det har funkat bra.

alltiett skrev 2009-04-08 14:38:42 följande:
    Nej vi kommer att skicka inbjudningskort håller på med dom nu.Men all den andra infon som ska med som allergier, vart folk ska bo, om dom vill samåka eller har egen bil.Vi har bröllopet i Stockholm men min kille är från halland så många kommer från skåne och halland och då måste vi styra upp en del.Kan man då skicka med en liten lapp med övrig info när man skickar inbjudan samt adress till vår egna bröllopssida?Kram Eva
  • DarkBrideInWhite

Jag och min respektive är paret som skickade ut vår inbjudan elektroniskt. Inbjudan gjorde vi med snygg layout i flash med olika flikar. Vi la även med musik i inbjudan så att musiken sätts igång när man öppnar inbjudan. Vi har bara fått positiv respons från folk, man har även frågat vilket företag det är som fixat inbjudan. För oss blev vår elektroniska inbjudan en riktig höjdare! Jag kan varmt rekommendera elektroniska inbjudningar.

Svar på tråden Kan vi maila bröllopsinbjudan?