Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Kan vi maila bröllopsinbjudan?

Jag är isåfall också udda, för jag instämmer hundraprocentigt.

Det ÄR faktiskt så att man bör tänka till lite vad man gör för att sätta tonen om man så säger. Allt för gästens skull. Man behöver veta vad det är för tillställning man är bjuden till. Jag tycker int man mailar en inbjudan till tex ett tredagars slottsbröllop, ddddå skapar man istället stämning och förväntan med ett riktigt kvalitetspapper på kortet osv. Det här gäller ju allting egentligen, det är ju det olika detaljer och val är till för: att sätta tonen och skapa en viss stämning utifrån önskemål. Allt från klädkoder, lokalval osv spelar ju en roll i det.

Det är där det där med tema egentligen får ett syfte-att underlätta just skapandet av en röd tråd som underlättar ens egen planering...

didis skrev 2009-02-20 16:37:23 följande:
    Jag hade förväntat mig olika typer av fester beroende på val av inbjudningskort.Den som har exklusivt, handgjort papper handtextat och mycket genomarbetat signalerar att det är en exklusiv fest som också den är genomarbetad.Den som skickar ut ett ihopvikt skrivarpapper med ett utskrivet, lite galet foto på signalerar att det är en mer avspänd fest och att varken festföremålet eller gästerna skall ta det på så blodigt allvar.Men jag kanske är udda?
Svar på tråden Kan vi maila bröllopsinbjudan?