• DCL

Själv bjuda in vännerna till en kompisdag?

Är det någon som själv har bjudit in sina vänner till en heldag med minnen och skoj, istället för att vänta och hoppas på att bli hippad?

Missförstå mig inte nu, jag menar INTE att jag som brud ska bjuda in mina vänner till en möhippa som jag själv ordnat. En möhippa är ju ngt vännerna får fixa om de känner att de vill det.

Jag tänker mer att jag vill gärna ha en dag med tjejgänget och umgås, kanske gå på spa ihop, äta ngt gott och bara ha det roligt tillsammans. Och visst, det gör man ju på en möhippa. Men dels är mina vänner väldigt spridda runt om i Sverige, dels känner de inte alla varandra, så man vet ju inte om det blir ngn möhippa eller om alla kan komma. (lite svårt att veta hur jag ska skriva det här för att inte bli missförstådd... ) Jag förväntar mig ingen möhippa men skulle så klart bli glad om jag fick det. Men kontentan är att möhippa eller ej, så skulle jag gärna hänga med alla mina kompisar en dag. Då kan väl lika gärna jag bjuda in till tjejdag eller? Ngn annan som funderat så här?

• Svar på tråden Själv bjuda in vännerna till en kompisdag?
  • shakynose

Jag tycker att det verkar helmysigt! Självklart kan du göra det! Varför inte ta en heldag med vännerna dagen innan? Då borde ju alla kunna vara på plats även om de hinner hippa dig innan, tänker jag. Om alla dessutom inte känner varandra så är det ju en väldigt omtänksam gest av dig att ordna en mindre formell tillställning där de kan lära känna varandra, så blir bröllopsfesten ÄNNU roligare.

• DCL

Tack! Känns som att du förstod precis hur jag menar! Tänkte också att de får en chans att lära känna varandra lite innan bröllopet.

• Waldekranz

Tycke det verkar som en kanonbra idé! Har eventuellt tänkt något liknande när den dagen kommer för mina vänner är oxå väldigt utspridda. Funderade lite på att dra ihop de allra närmaste och åka på en weekend.

• DCL

Låter jättehärligt! Har du funderat på vart ni skulle åka i så fall?

• Waldekranz

Eftersom vi hitills bara planerar förlovningen så är det ju ett bra tag kvar, planerar sommaren 2011 att gifta oss. Men planerar för fullt ändå (klokt eller galet, avgör själv :P) men jag skulle tycka det var roligt att åka till Rom eller någon annan huvudstad kanske, där det finns gott om sevärdheter, shopping och gott att dricka. skratt.

• BelleA

Jag har tänkt gå på restaurang kvällen innan bröllopet med tjejkompisarna för de bor så utspritt och känner inte varandra. Och samtidigt får min kille umgås med sina killkompisar så att han också får göra något roligt. Kan vara kul att inte sitta och uggla tillsammans och bara vänta på att få gå och lägga sig så att det blir bröllopsdag!(som när man väntade på julafton typ...)

Vill fira med tjejkompisarna och jag vet att det inte blir någon hippa. Och som nån sker tidigare så är det ju bra att de får träffas lite mer informellt före den stora dagen.

• shakynose

Jag tänker lite på SATC filmen där Carrie och flickorna har sleepover dagen innan. Mysigt och kan göra att det känns lite extra speciellt

BelleA skrev 2009-02-21 20:15:40 följande:
    Jag har tänkt gå på restaurang kvällen innan bröllopet med tjejkompisarna för de bor så utspritt och känner inte varandra. Och samtidigt får min kille umgås med sina killkompisar så att han också får göra något roligt. Kan vara kul att inte sitta och uggla tillsammans och bara vänta på att få gå och lägga sig så att det blir bröllopsdag!(som när man väntade på julafton typ...)Vill fira med tjejkompisarna och jag vet att det inte blir någon hippa. Och som nån sker tidigare så är det ju bra att de får träffas lite mer informellt före den stora dagen.
Svar på tråden Själv bjuda in vännerna till en kompisdag?