• Alexessories

Makadi bay, Egypten

Är det någon som har varit där, vad tycks?

• Svar på tråden Makadi bay, Egypten
  • T RO

Min syster var där nyss. Hon tyckte det var sådär. Finns ingenting utanför hotellkomplexen, man "måste" i princip ha all inclusive. Det var ganska dyrt där, typ som hemma. En drink för 90 och hennatatueringar till tre ungar kostade 750 spänn...

Inget för den som vill "tänka själv" men om man gillar "all inclusive" och bara sola och bada och gå på hotellets egna underhållningar (som fanns varje kväll i varierande kvalitet) så är det toppen.

• Alexessories

Har det väldigt hektiskt annars, tanken är väl lite att vi ska slippa tänka så mkt o bara verkligen vila ut.
    Vi har även en liten fyraåring som vi funderar på att ev. ta med så vi vill att det ska vara barnvänligt i så hög grad som möjligt.

• Joji

Vi var där över nyår. Om man gillar att ta det lugnt, äta på hotellets fina buffé osv är det säkerligen jättebra. Om man har barn är det säkerligen ännu bättre. Det finns underhållning för dem också etc.

Vi vill gärna ha restauranger att välja på, varför All inclusive områden egentligen inte passar oss. Men, hotellet var fint. Och en fördel vi såg var att man kan simma ut från stranden och komma till fantastiskt fina rev och snorkla! Vi gjorde även utflykter in till stan, till pyramiderna osv.

Vilket hotell är det ni spanat på?

• T RO

Då tror jag det är toppenfint! Hotellen har mycket aktiviteter och allt ingår om man har all inclusive. Sista dagen drack min syster + man drinkar för ett värde av 9000

All inclusive kostade visserligen lite, men de tjänade in det, och vill man bara slappa så kan det vara mysigt att bli ompysslad. Min syster gick tex på yoga vid poolen några morgnar, jättemysigt låter det

Alexessories skrev 2009-02-23 15:10:50 följande:
    Har det väldigt hektiskt annars, tanken är väl lite att vi ska slippa tänka så mkt o bara verkligen vila ut. Vi har även en liten fyraåring som vi funderar på att ev. ta med så vi vill att det ska vara barnvänligt i så hög grad som möjligt.
  • Alexessories

Vi spanar på antingen "Grand Makadi" eller "Makadi Palace"

Svar på tråden Makadi bay, Egypten