• Brud juli 2009

Vad betalar ni för håruppsättning och sminkning?

• Svar på tråden Vad betalar ni för håruppsättning och sminkning?
  • Brud juli 2009

Har nu fått tips om en bra frisör. Ringde dem precis och de uppgav även att de gör smink och naglar. Man fräffas först en gång och går igenom hur man vill ha frisyren och sminkningen och sedan får man på bröllopsdagen sminkning, håruppsättning och naglar gjorda för 4800 kr. Tycker att detta låter mkt!!! Vad tycker ni?

• monkay

Tycker det låter dyrt! Jag betalar 3000 kr för hår och smink. Naglar brukar väl kosta max en tusenlapp iallafall här i Uppsala.

Var bor du? Är säkert mkt dyrare i tex Stockholm

• Teapot

Jag betalar precis som monkay 3k för smink och hår. Och jag bor i gbg så priserna kan vara ganska trissade här också. Men att ta nästan 2k till för naglar låter inte helt ok i mina öron!

• Anniis

Vilken salong i Götet?
    Behöver tips?!

Teapot skrev 2009-02-23 17:39:04 följande:
    Jag betalar precis som monkay 3k för smink och hår. Och jag bor i gbg så priserna kan vara ganska trissade här också. Men att ta nästan 2k till för naglar låter inte helt ok i mina öron!
  • Teapot
    Anniis skrev 2009-02-23 17:41:32 följande:
    Vilken salong i Götet?Behöver tips?!
    Studio 34, har aldrig varit där innan men hon verkar jättemysig!
  • lottis77
    monkay skrev 2009-02-23 17:31:30 följande:
    Tycker det låter dyrt! Jag betalar 3000 kr för hår och smink. Naglar brukar väl kosta max en tusenlapp iallafall här i Uppsala.Var bor du? Är säkert mkt dyrare i tex Stockholm
    Var ska du göra ditt hår och smink någonstans, om man får fråga?
  • monkay

Efter en ordentlig beslutsångest så blev det Creative Makeup på Vaksalagatan... har hört både ris och ros om dem, men mest ros

Har några tjejkompisar som gjort sig iordning där innan deras respektive bröllop och blivit nöjda...

Var ska du göra ditt hår och make?

lottis77 skrev 2009-02-23 18:03:22 följande:
    Var ska du göra ditt hår och smink någonstans, om man får fråga?
  • hujjedamejj

Brud juli 2009 skrev 2009-02-23 17:29:21 följande:

Har nu fått tips om en bra frisör. Ringde dem precis och de uppgav även att de gör smink och naglar. Man fräffas först en gång och går igenom hur man vill ha frisyren och sminkningen och sedan får man på bröllopsdagen sminkning, håruppsättning och naglar gjorda för 4800 kr. Tycker att detta låter mkt!!! Vad tycker ni?
    Betalar 3000 :- för det du nämnde. Då kostar naglarna 800 kr.
    MEN tänk på att göra naglarna några dagar innan så att du vänjer dig vid dom...
  • lottis77

Har sminkat mig där idag och blev riktigt nöjd! De känns riktigt proffsiga och har ju kontakt med "bra" frisörer ï stan. Bara en bruduppsättning kostar ju 2500-3000 kr hos en vanlig frisör så det här känns som en rktigt bra deal. Vill ha smink och hår på samma ställe och vill inte betala en krona mer än 3000 kr... Har blivit sminkad 2 ggr av David nu och jag upplever att han är väldigt lyhörd och lyssnar in. Vad har du hört för ris? Är man rak själv med vad man vill och tycker är snyggt tror jag det blir jättebra.

Förlåt TS om det blev lite Uppsalafokus här! Tycker också att 4800 känns dyrt. Finns det inget liknande ställe som Creative Make Up i närheten av där du bor? Vill du göra naglarna också eller "kom det på köpet" i det där paketet?

• ario

Brud juli 2009 skrev 2009-02-23 17:29:21 följande:

oj för dyrt, jag betalar 3000 för hår och smink, och naglarna kostar inte mer än 400 för mig.
Svar på tråden Vad betalar ni för håruppsättning och sminkning?