• MimmiMama

Önskelista? svårt...

Vi har blivit ombedda att skriva en önskelista men tycker att det är svårt!
    Vi gifter oss inte för presenterna men våra vänner skulle ta illa upp om vi hade skrivit att vi inte ville ha presenter för de vill verkligen ge.
    Men vad ska vi önska oss? Vad är rimliga nivåer?
    Det känns också svårt att önska sig saker då vi varit ihop så länge och har ett ganska komplett hem.
    Visst finns det saker som vi planerat att köpa men det är dyrare saker och det känns inte lämpligt att önska sig dyra saker.
    Dessutom vet jag saker som jag önskar mig men inte maken så då blir det ju inte till OSS som jag skulle vilja. Dessutom skulle jag vilja komma på något som man har kvar över tid.

Hur gör ni andra? Vilka nivåer lägger ni er på i era önskningar?

• Svar på tråden Önskelista? svårt...
  • Mrs Mommy

Skriv presis vad ni vill ha, tycker det inte spelar någon roll om bägge vill ha eller inte.
    Ni kommer säkert få saker som bara han eller du önskar sig iaf.

Tycker ni ska skriva en lista med blandat billigt och dyrt så kan alla välja vad de vill ge.

Man kan ju bara önska sig pengar presentkort mm men det brukar alltid vara de som inte vill ge pengar och köper någon sak ändå, och då är det bra om man skrivit något sådant också

• Taha

Jag var emot det här med önskelistor innan men har tänkt om nu efter en väns bröllop.Det här var i USA men borde ju funka likadant i Sverige.Brudparet registrerade sig i en butik på allt de ville ha till sitt hem. En del köpte en dyr hushållsmaskin och en del köpte en handduk. Alltså kunde kostnaden variera helt men man fick stöd i att välja "rätt" present.

På så sätt kan även folk som inte vill lägga ner mkt pengar på en present delta. Om man ska ge pengar vill man inte att folk tycker att man gett förlite. Istället kan man köpa något litet från önskelistan. På samma sätt vill vissa bidra mycket och det måste man också respektera.

Mitt råd är ;
    Skriv en önskelista med olika prisklasser och öppna INTE presenterna bland alla gäster. På så sätt behöver ingen känna att de döms av dem andra gästerna.

• MimmiMama

Bra råd! Vi ska fila på en önskelista

• Cisslan

Jag och min blivande har funderat på samma sak och vi kom fram till att önska oss upplevelser. Romantiska saker vi kan göra tillsammans. Som chokladprovning, vinprovning, restaurangbesök, minisemester, spa - vistelse... osv.

• Noxire

Vi har registrerar vår önskelista hos Cervera. Dom som har frågat vad vi önskar oss har vi hänvistat dit och dom har tyckt att det har varit toppen.

Kram till ala

• bongen80

Måste det vara "riktiga" presenter eller kan det vara presentkort på tex en resebyrå, ikea el dyl. Vi har önskat bidrag till bröllopsresa om någon envist ska komma med present

• nyfiken87

ett litet tips för de som väljer att ha en önske lista, arangera så att någon har hand om önskelistan så när folk har valt ringer de och talar om va de vill köpa och på så vis kan man förhindra 4 brödrostar och 7 par sängkläder...om ni förstår va jag menar...

• Kebnekaise

Vi har skrivit en önskelista här på Bröllopstorget. Väljer man att vända sig till en butikskedja kan man ju bara önska sig saker som finns i deras sortiment.
    Vi har tex önskat oss 200 andelar à 50 kr till en bröllopsresa (det finns inte i Cerveras sortiment). Vi har angett en kontaktperson som har hand om önskelistan och som gästerna kan vända sig till med sina frågor.

Men jag håller med om att det är svårt att komma på något när hemmet är möblerat och köksskåpen redan svämmar över.

Svar på tråden Önskelista? svårt...