• Anna Panna

Vad gör er Brudtärna?

Har en Engelsk kompis som ska vara brudtärna åt mig. Vi satt och pratade i helgen och hon undrade vad hon ska göra/hjälpa mig med och det enda jag kunde komma på var att hon ska vara mitt stöd under dagen... Ville kolla lite vad era brudtärnor har för uppgifter för att få lite ideer?
    tack tack!

• Svar på tråden Vad gör er Brudtärna?
  • MV85

Än så länge har hon inga, mer än att hjälpa mig med alla funderingar jag har kring klänningar och annat som m2b inte ska veta något om :)
    Under dagen ska hon vara mitt stöd, och hjälpa till med de olika "kriser" som kan uppstå.

• Blivande mrs walker

Hon är den man kan ringa och ösa ur litet bröllop på när ingen annan ids höra längre. Kanske vara med och bestämma klänning, tårta, dukning och allt det andra (om man vill), och den som ordnar möhippa. Dessutom ska hon hålla i blombuketten under vigseln.

Vår brudtärna ska ta bröllopsfotona också (parfotona alltså, inte festen och vigseln), för det tror vi hon gör bra.

• 28 Aug

Hon kommer få slå mig i ansiktet så jag förstår att det är allvar Enda uppgiften hon kommer nog egentligen ha. Hon lär nog få hålla min hand!

• Emelieca

Mina tärnor följer mig runt på stan och letar klänning och lyssnar på allt bröllopssnack. På bröllopsdagen ska de vara med mig när jag gör mig i ordning, hjälpa mig med håret mm. Sen får väll dom fungera som mina händer under dagen, ta emot presenter och se till att alla har det bra.

• HurraViSkaGiftaOss

Min tärna gjorde massor.
    Kom med idéer, var med och kollade på klänning, skickade länar med inspiartion på blommor, var ett bollplank.
    Hjälpte till med festprogram att ''klippa o klistra''
    Fixade en fantastisk underbar möhippa.
    Dagen innan bröllop tog hon ledig var på restaurangen o kollade av samt fixade massa små saker och var ett superstöd för mig och min man!

• Juni2009

Vi har pratat om att hon ska hjälpa mig med frisyren men vi får se hur det blir till slut.

Det är allt vi har pratat om, men det kan dyka upp "uppgifter" senare.
    Vi gifter oss den 19 juni, så det kan hända mycket fram tills dess.

• Myrmor

chaufför, handhållare, blomhämtare, passa-mig-så-jag-inte-rymmer-vakt, påkläderska.. och lite mer, men mest vara ett stöd!

• zeddy

Mina tärnor är otroliga, de är ett stort stöd för mig när jag behöver ventilera lite.. Och när m2b inte orkar lyssna på bröllopsprat.

Jag pratar med de minst en gång i veckan och diskuterar diverse saker med bröllopet.

De har hjälpt till med trycksaker.

Det jag vill att de ska göra på den stora dagen är: vara med mig hos frisören (samtidigt ska de också fixas..), hålla koll på tiden så att vi inte är sena till vigseln , vara mitt stöd helt enkelt. Samt fixa med ev problem som uppstår under dagen/kvällen

• marsros

Min ska bo med mig på hotell kvällen innan och hjälpa mig med smink och hår på morgonen. sen ska hon läsa en bön i kyrkan. I övrigt ska hon vara stöd och som de andra sagt orka lysna på mitt bröllopstjat

• zeddy

Ja just det! Min ena tärna ska sjunga på vigseln också Kommer bli kalasfint!

• Chrisse och Jonas

Ja.. som alla andra sagt.. mest som stöd.. både före och under bröllopet. Just det där med att lyssna och komma med tips. Jag har en tärna som hjälper mig med dekorationer och sånt, och en som hjälper mig med trycksakerna och en som håller lite i festprogrammet. Men mest är det kul att snacka av sig med dem lite.. sen på själva dagen så hjälper de ju mig att bli fädig..och liksom vara min högra hand.

• ElMac

Min tärna ska hålla mina nerver ;)

Hon var med och då jag köpte klänning och hon kommer nog vara med lite här och var. Kommer som de ser ut att sova hos henne natten innan (de va hennes krav typ att vi inte skulle sova ihop sista natten ;))

• aikidoaasa

Se till att hon har tillgång till ditt smink hela tiden så att hon snabbt kan hjälpa till med påbättring när det behövs. Sådant ser ofta inte bruden själv.
    Dessutom har du en lång bröllopsklänning kan det hända att du kanske behöver lite hjälp när du ex. måste gå på toa...

Svar på tråden Vad gör er Brudtärna?