Någon som vet vilka ballonger man kan fylla med HELIUM?
Är det någon som vet om man kan fylla latex ballonger med helium?
Sen undrar jag även om man kan fylla dem dagen innan bröllopet?? Håller dem då?
Tack på förhand!
Är det någon som vet om man kan fylla latex ballonger med helium?
Sen undrar jag även om man kan fylla dem dagen innan bröllopet?? Håller dem då?
Tack på förhand!
Brukar det inte stå på förpackningen om ballongerna klarar att fyllas med helium eller inte..?
Fast jag ska beställa från nätet och där finns det två olika sorten men det står ingen om helium.
Vi beställde våra härifrån
webshop.ballonger.nu/
Sedan hade vi några gäster som hjälpte till att fylla dem på förmiddagen innan vigseln. (Det var visst jättekul.)
Tips: Knyt inte varje ballong utan knyt bara ett snöre runt, annars tar det jättelång tid. (En håller ballongen medan en annan knyter och en tredje fyller på nästa ballong.)
De säljer något som kallas hi-float som ska göra att de håller sig uppblåsta mycket längre. Jag köpte det för att kunna blåsa upp dagen innan, men det var så kladdigt och svårt att använda tyckte jag, så jag tog hellre hjälp av gästerna. (Du kan få det jag har över om du vill .)
www.celebrations.se/shop/
här köpte vi våra ballonger som det var bröllopstext på och dom funkade jättebra med helium i
Tack! Hur länge höll era ballonger då?
Aleta:
hur fungerar detta hi-float? För vi vill gärna underlätta för alla och försöka fixa allt med ballongerna dagen innan eftersom vi kommer ha många hehe.
Man ska spruta in hi-float i ballongen och sedan blåsa upp den, då ska den hålla om man gör det dagen innan.
Problemet är att om ballongen spricker innan hi-floaten har torkat så blir det fläckar. Jag tyckte att det blev för jobbigt.
Vi hade 150 ballonger och de höll hela dagen i alla fall. Det beror en del på temperaturer bl a.
Här finns lite info om heliumballonger, bla som bröllopsdekoration.
www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/artikel.aspx
www.ballonger.nu/
www.balloondecorator.se/wedding.htm
Läste på en av sidorna att det går med latex Hittade några jättefina bilder också som inspiration. Tack för hjälpen.
Var köpte ni hi-float? Det känns som att man kan testa det i förväg.
Det var på samma ställe under ballongtillbehör, men du kan få mitt som är kvar om du vill.
Visst! Jag inboxar dig.