• KarinD

Brudsko med kilklack?!!

Vi kommer att gifta oss utomhus på en gräsmatta vid vattnet i sommar (vädret kommer att vara strålande!), men har då kommit fram till att det vore optimalt med en brudsko med kilklack för att slippa sjunka ner i gräsmattan varenda steg...

Nån som har tips var i Stockholmsområdet man kan hitta fina brudskor - och då helst med kilklack?!!

• Svar på tråden Brudsko med kilklack?!!
  • fru AM

Och här var ett par sandaletter fr Rizzo - lite enklare i utförandet ...

Själv hade jag skor mer kilklackar i guld (perfekt: klacken sjönk inte ner i gräset och skon blev heller inte färgad av gräset ...)

• KarinD

jamen titta, det finns ju lite att välja på ändå! De från Bianco var verkligen superfina, men jag fixar inte riktigt den höga klacken en hel dag och kväll...plus att risken finns att jag blir längre än blivande maken!

fru AM, vilka sandaletter är det från Rizzo, jag hittar inga där?! Kilklackar i guld låter superfint! För min del funkar det även med blekrosa eller gråa, då det är färgtemat för dagen.

• Marialia

Jag hittade ett par i HM's webshop, är dock inte cremefärgadesom det står, utan lutar lite mer åt guldbeigehållet. Men MYCKET sköna! OCH billiga ;)

shop.hm.com/se/shoppingwindow&shoptype=S

• fru AM
    KarinD skrev 2009-02-26 22:27:23 följande:
    fru AM, vilka sandaletter är det från Rizzo, jag hittar inga där?! Kilklackar i guld låter superfint! För min del funkar det även med blekrosa eller gråa, då det är färgtemat för dagen.
    Förlåt - glömde länken:
    www.rizzo.se/damskor/index.php&categoryID=3
  • Fenixx

vet inte om du vill ha med öppen tå, men lägger in denna.

www.rizzo.se/damskor/index.php&categoryID=3

sen har jag sett att modet kommer med mycket kilklackar nu så kika även i "vanliga" skoaffärer nu till våren.

• KarinD

Ååå, äntligen! Rizzo-skorna var verkligen superfina! Får gå och testa dem! Fenixx, låter toppen att kilklackarna är på väg - jag har ju ända till slutet av augusti på mig

• Dittvackrajag

Jag är också ute efter kilklackar, måste ju vara mycket bekvämare när man ska springa runt i gräs och grus en hel del.

• PL080802

Jag hade ett par från H&M på själva vigseln men bytte sedan till ett par (enligt mig :) riktigt snygga pumps. Kilklack är praktiskt men jag tycker inte att det är lika snyggt på långa vägar. De skorna jag hade påminde lite om Rizzos satinpumps med strassdekoration (men med något lägre klack) www.rizzo.se/damskor/index.php&categoryID=3. De var faktiskt ännu skönare än de med kilklack.

Svar på tråden Brudsko med kilklack?!!