• Kajsalisan

Svärfar lägger sig i! Vad göra?

vi har gjort klart gästlistan, inbjudningarna är på gång. Och då kommer svärfar och ska ha in sambons 10åriga systerson, och ger sig inte. Ungen skall in. Vi har bestämt att inte bjuda barnen för att just de vuxna ska få ha roligt utan att behöva gå hem med någon som inte. Men ja, det känns som han kör över oss eftersom han är med och betalar. Jag är så himla upprörd just nu. Har dock talat med svägerskan vars son det berör och sa att vi bestämmer själva. Tror dock inte detta räcker för min käre svärfar..

Vad katten ska jag göra?

• Svar på tråden Svärfar lägger sig i! Vad göra?
  • Corona

Helt klart borde det vara helt upp till er, och hur roligt har en ensam tioåring på en vuxenfest? Missriktad omtanke, låter det som. Enklaste lösningen är kanske att svägerskan, om hon är vettig att prata med, själv bestämmer sig för att lämna sonen hemma. Då behöver inte ni ta beslutet.

• Kajsalisan

Nää Jag hoppas hon kommer göra det. Är ju nämligen min mbs andra syster som är 18 som kommer få ta hand om grabben och hon är min ena tärna så hade ju tänkt att hon skulle få slippa hänga med barnen utan vara med och festa. Ja ja, som planen råder just nu skickar vi ut alla inbjudningarna och säger inget. Annars tänker jag nog säga ett sanningens ord. Blir så himla dumt känner jag med att ett barn får komma, mina syskonbarn som alla är väl över 20 är inte bjudna..

• MrsTwingly

för mig känns det lite oroväckande att ni själva upplever att ni 'sitter gisslan' i och med att han är med och betalar. Är det han som ger sken av detta- att han ska få va med och bestämma, eller är det bara ni som får dåligt samvete?

I mina öron så håller jag med er helt! Känns befängt att hans sambos systers dotter skulle vara självskriven på bröllopet..(?)
    Säg bara nej, och gå vidare. Ju mer ni själva stannar upp och argumenterar dessto med kanske ni fastnar i 'bråket'.

Vilka är hans argument till att han också ska bli bjuden?

Svar på tråden Svärfar lägger sig i! Vad göra?