• MagdaA

Få killen på jobbet intresserad!

Jag har dejtat en kille som jag jobbar tillsammans med i ca en månad nu och jag trivs jättebra med honom och vi har kul ihop. Men nu så säger han att han inte tror på oss och en framtid tillsammans, han hade lite svårt att förklara varför då han också sa att jag är en underbar, rolig och schysst tjej...
    Jag blev helt bestört, jag vill verkligen fortsätta träffa den här killen!
    Det känns bara så hemskt och jag vet att jag inte varit mig själv och varit lite stel och nervös när vi träffas, speciellt på jobbet. Jag har haft svårt att veta hur jag ska bete mig..
    Därför känns det som han inte vill ses mer för han tyckt jag var tråkig osv. vilket jag kan förstå...men jag är inte så annars!

Jag vill verkligen inte förlora honom och vill verkligen försöka få honom tillbaka!

Idag såg han mycket på mig och jag fick en kram när vi möttes och allt kändes som förr..hur ska jag göra och bete mig för att få honom att verkligen vilja ha mig igen?

• Svar på tråden Få killen på jobbet intresserad!
  • Ore

Du kan ju inte tvinga honom till någonting, det måste ju kännas rätt för honom också. Det enda du kan göra är att vara dig själv, och vara ärlig med att du gärna vill fortsätta träffas. Djupare känslor kan växa fram, men det är ju inte alltid så...

• Tooticki

Acceptera hans beslut och försök att slappna av runt omkring honom. Om han är den rätta för dig så kommer han upptäcka vad han går miste om!

Ett tips bara; gå inte runt och spela sårad/stött/sur för att han dumpat dig, det är väldigt avtändande!

• minimia
    MagdaA skrev 2009-02-26 21:36:02 följande:
    Jag har dejtat en kille som jag jobbar tillsammans med i ca en månad nu och jag trivs jättebra med honom och vi har kul ihop. Men nu så säger han att han inte tror på oss och en framtid tillsammans, han hade lite svårt att förklara varför då han också sa att jag är en underbar, rolig och schysst tjej...Jag blev helt bestört, jag vill verkligen fortsätta träffa den här killen!Det känns bara så hemskt och jag vet att jag inte varit mig själv och varit lite stel och nervös när vi träffas, speciellt på jobbet. Jag har haft svårt att veta hur jag ska bete mig..Därför känns det som han inte vill ses mer för han tyckt jag var tråkig osv. vilket jag kan förstå...men jag är inte så annars!Jag vill verkligen inte förlora honom och vill verkligen försöka få honom tillbaka!Idag såg han mycket på mig och jag fick en kram när vi möttes och allt kändes som förr..hur ska jag göra och bete mig för att få honom att verkligen vilja ha mig igen?
    Jag tycker som de andra att du ska vara dig själv. Men samtidigt om du känner dig nere/ledsen så tycker jag inte att du ska tvinga dig själv att vara glad. Jag har själv jättesvårt för att fejka mina känslor, är jag ledsen så är jag, då kan jag inte vara glad. Sen om han blir avtänd av det, så, vadådå? Du låtsas ju inte vara ledsen bara för han ska ta tillbaka dig. Då kvittar det om han blir avtänd eller inte. Jag vet inte om du förstår vad jag menar, svårt att förklara helt perfekt, men.
  • pallasathena

Kan ju vara så också att man förskönar någon när man inser att man inte får honom, och att han då blir ännu mer intressant.

Om jag var du skulle jag fråga om han hade lust att umgås som kompisar, ta bort press och eventuell ångest över situationen men då kan ni få en chans att lära känna varandra för att se om det faktiskt finns något där. Det brukar inte bli lika krystat då.

• MagdaA

Tack för alla svar:)

Ja jag förstår att jag inte kan tvinga honom men känns ändå som att det finns nåt mellan oss när vi träffas. Och eftersom vi jobbar ihop ses vi ganska ofta på jobbet,och då kramar han mig och är lite på.

Jag vill iaf försöka mitt bästa för att få honom eftersom jag varit intresserad av honom i mer än ett halvår och när jag äntligen "fick" honom för några veckor men sumpade chansen känns det bara så surt...

• mwb

Flörta lite med några andra killar när han är i närheten. Lite svartsjuka brukar ju funka. Han ska vilja känna att han är den som äger dig.

• Nossnevs
    mwb skrev 2009-02-28 21:08:18 följande:
    Flörta lite med några andra killar när han är i närheten. Lite svartsjuka brukar ju funka. Han ska vilja känna att han är den som äger dig.
    En tjej som är intresserad av mig och samtidigt flörtar med andra framför mina ögon skulle inte jag vilja dejta.
  • Hammerman

Nossnevs skrev 2009-03-11 18:11:58 följande:

En tjej som är intresserad av mig och samtidigt flörtar med andra framför mina ögon skulle inte jag vilja dejta.
    Detta, i kombination med att ständigt påtala hur snygga andra killar och kändisar är, är något som vissa tjejer tycks köra stenhårt med trots att det är bland det mest idiotiska man kan vräka ur sig ifall man vill visa intresse.
  • Alvs

Jag blir lite nyfiken på vad du menar med "sumpat chansen"?

Svar på tråden Få killen på jobbet intresserad!