• Vlora

Solist på sitt eget bröllop?

Vet att detta ämne varit uppe tidigare. Men funderar nu på för-och nackdelar med att själv uppträda under vigseln. Skulle gärna förkunna min kärlek till min blivande på detta sätt (har sjungit solo många gånger innan) men samtidigt tänker jag på det här med att börja gråta, bli rörd och förstöra låten. Och att kanske är det meningen att andra sköta arrangemang omkring, då vi tillsammans är huvudpersoner denna dag. Vad tycker ni? Vi har kyrkbröllop.

• Svar på tråden Solist på sitt eget bröllop?
  • Taaanja

Hade jag kunnat sjunga så hade jag verkligen gjort det!!! Det blir ju mycket mer speciellt än om någon annan gör det :)

• sofiapierre

åh vad roligtattdet inte bara är jagsom är litetokig.. skasjälv både sjunga och spelapiano i yrkan.. utan att någon vet om det.
    tar just nu pianolektioner för att komma igång..ett tips är nog att ta sången efter sjävla I DO. Blir nog lite lättare då. vavetjag. har ju inte gjort detta innan.!
    stort lycka till!
    hejar på dej!

• Vlora

Ja, men ni, tänk er att bara börja storböla mitt i sången! Jag håller ju inte ens tårarna borta nu när jag hör den....

• sofiapierre

om du bara säger JA först... det kommer att gå JÄTTEBRA!!!!!
    Om du redan nu intaalar dej att du kommergråtaså kanske du kommergöra det... Du är proffs! GLÖM INTE DET!jössesdu har ju gjortdetta innan..
    säg JA och sjung!!1!!!!
    Du fixar detta lätt!

Vlora skrev 2009-02-27 10:14:32 följande:
    Ja, men ni, tänk er att bara börja storböla mitt i sången! Jag håller ju inte ens tårarna borta nu när jag hör den....
  • Taaanja

Vad hade du tänkt sjunga? :)

• Vlora

Du är allt, av Sonja Ahlden och Sjirley Clamp.

• Taaanja

Kör på det, jag tror att du kommer klara det galant. Gästerna och din m2b kommer också uppskatta det otroligt mycket :)

• Stardusty

Jag sjöng till min man och visst var det svårt att inte börja böla, men jag var så fokuserad så jag klarade det. Gäller bara att inte titta på honom, jag tittade på orgeln typ hela tiden

• didis

Klart du skall sjunga och om rösten spricker för att du är rörd så spelar det ingen roll!

Maken skall sjungar "min älskling du är som en ros" under vigseln men min röst duger inte mycket till tyvärr. Jag skall ändå överraska maken med att sjunga för honom under middagen - gissa om han kommer bli förvånad!

• CamillaetCamillus

Jag skall sjunga på festen tänkte jag, det blir nog också fint, det är kanske ett alternativ för Dig, lite vin i kroppen och så vidare...? ;)

• Vlora

Ja, vi får se hur det blir. I vilket fall har inte vår solist som vi också beställt några problem att rycka in om jag ångrar mig. Men det känns ju extra bra nu efter era kommentarer

• Aleta

Jag sjöng ett varv själv och sedan ett varv duett med maken på Corcovado, men det var efter löftena.

Jag har bara hört lite från en video och liiite hörs det att jag är rörd, men jag började inte gråta i alla fall och nog tycker jag att det är helt OK med lite darr på rösten när man precis har gift sig.

Svar på tråden Solist på sitt eget bröllop?