Inlägg från: Mirfak |Visa alla inlägg
  • Mirfak

September 2009 del3

Hej! Tänkte lägga till mig åxå i listan på Septemberbrudar. 19/9 är det dags för oss.

Vi har hittills hunnit med:
    -Brudklänning, bokad och påbörjat avbetalning.
    -Bokat kyrka, ska ringa till den prästen vi vill ha snart åxå.
    -Prel.bokat lokal, vill se den först, men det låter nog som att det kommer att bli den i vilket fall som helst.
    -Valt färgtema (lila, olivgrön/gul och höstfärger)
    -Köpt blommor på prov för brudbukett, får iaf en uppfattning om hur jag kanske vill att den ska se ut ;) (Oranga rosor, mörkblå anemoner och så kängurutass)
    -Kommit på hur inbjudningskorten ska se ut.
    -Gjort en ganska så säkert lista över vilka vi ska bjuda.
    -Beställt skor till mig (hoppas jag får dom snart!)

Jag tror att det är allt. Ska fixa lite mer på fredag, då är jag ledig och har lite tid över, typ. :)

• Mirfak
    MyochErlend skrev 2009-03-04 20:52:28 följande:
    välkommen :)vad ser du fram emot mest med bröllopet ?? Vilket ögonblick ?? :)
    Tack!
    Tja, typ bröllopsnatten. Då är det liksom klart och man kan pusta ut... Det är lite svårt det där. Jag tror jag ser fram emot när man går in i kyrkan åxå. Det måste vara en obeskrivlig känsla. Eller när min pappa (som jag antar) håller tal... Eller när nån av våra kompisar gör det. Äh, jag ser nog fram emot allting!
    Själv då?
  • Mirfak

Vi ska gifta oss i Landskyrkan i Skellefteå, det kommer att bli ca 90 pers (tja, beroende då på hur många som kan), så det är ett ganska stort bröllop. Har lagt budgetens tak på 35-40 000 kr, vi har tänkt laga maten själva, då blir det mkt billigare :)

• Mirfak
    thildamy skrev 2009-03-04 21:44:40 följande:
    välkommen till tråden!
    Tack, och trevligt att se norrlänningar här :)
  • Mirfak

Vi tänkte skicka ut inbjudningarna närmare maj. Kanske månadskiftet april/maj eller nåt. Känns lite tidigt före det.

• Mirfak
    MyochErlend skrev 2009-03-05 09:51:51 följande:
    Ja... jag hoppas det *hehe*jag och min man gjorde ett prov i måndags (men då ska det tilläggas att jag inte kunde maskkinen och bläcket var nästan slut)... hmm.. resultatet blev sådär.. jag tror vi måste smälta det lite bara Min jissses ThildaMy är du redan klar med festhäftet.. ???Så duktig du är :) Vill du dela med oss andra vad du har stoppat in där ?? ;)
    Har ni inte skrivare? Jag ska skriva ut inbjudningarna direkt på akvarellpapper, har testat och det blir skitsnyggt! Blir ganska billigt åxå, och vi får det precis som vi vill att det ska se ut :)
  • Mirfak

Jag måste bara få berätta om mina skor! Jag hade drömt om att vara barfotabrud, men att vara det i september uppe i Norrland känns inte så varmt. Så jag har köpt ett par genomskinliga skor!
    -> howcool.com/catalog/popup-images/PL-CRYSTAL-103.jpg
    Jag älskar dom! Det kan bli lite varmt i dom, det är ju plast så det här med material som andas... ja, ni fattar :)
    Möjligen ska jag ha med nåt till par, kanske ett utan klack så man får vila fötterna lite. Men jag tror inte att det kommer att bli så mkt man är uppe och går på festen innan dansen börjar. Jag hoppas mest att alla andra går och vi får sitta ner :)

Har några här börjat känna av nervositeten med att dela resten av livet med en och samma person? Jag tror jag känner av litegrann, men samtidigt så kan jag inte säga att jag vet av nån annan kille än min som är så bra som han är :)

• Mirfak

Det gör det inte, bröllopstorget lägger till sin egen adress före. Sudda bort det som står framför nästa https, då funkar det :P

• Mirfak

Jag lade in bilden i mitt galleri ist. Där sen ni åxå bla bilder på hur jag nästan tänkt mig min brudbukett, det kommer vara fler blommor i oranga, djuplila och gröna nyanser.
    Och en cool vikning för servetterna som inte ser så avancerad ut :)

• Mirfak

@Thildamy
    Åh, det går inte bra för mig va? Nu, tror och hoppas jag, ska det funka iaf. *suck*
    Bättre att vara ute idag än inne vid datorn ändå :P

• Mirfak
    Igia skrev 2009-05-07 15:04:41 följande:
    Coola och buketten, jättefin. Verkligen annorunda.
    Jag samlar på solfjädrar, så när jag hittade bilden på den buketten föll liksom allt på plats. Mamma är dock tveksam till den, men så får det vara. Jag är helt övertygad om att den kommer att bli fantastisk! Det är dessutom den bästa floristen i stan som ska göra den, så jag känner mig säker på att den kommer bli lyckad åxå.
  • Mirfak

@gosbruden
    Tack! Börja med att se över vad som är färdigt, sen är det lättare att komma igång

• Mirfak

Gosbruden: Anytime :)
    Det är mkt lätt att bli panikslagen. Jag gick igenom en checklista som följde med en av bröllopstidningarna jag köpt. Jag trodde att jag skulle ligga ganska efter, men vi hade klarat av det mesta som skulle vara klart inom den tiden dom satt :)
    Nu kan jag ju slappa lite www.brollopstorget.se/Forum/ikoner/icon12.gif

• Mirfak

(varför går inte ens egna inlägg att radera om man gör fel?)

Svar på tråden September 2009 del3