Inlägg från: Mia o Kalle |Visa alla inlägg
  • Mia o Kalle

September 2009 del3

Hej!
    Här passar vi perfekt in, har bokat datum för bröllop till 26 sept 2009. Ser ut som ni har kommit en bit på vägen i planeringen. Jag fick hem alla papper o material till inbjudningarna igår..spännande!
    /Mia

• Mia o Kalle

Klart man måste fråga..annars får man ju inget veta

Litet bröllop, ~40 gäster.. Vigsel och bröllopsfest kommer att hållas i Stenhuset, Skåne,(se bild i galleri) Intill huset strömmar en å så vi hoppas kunna ha vigsel nere vid standkanten, beroende på väder då såklart. Jag har turen att ha kunniga vänner så det mesta har jag kunnat dela ut Men annars ja, vi kommer att göra allt själva.

MyochErlend skrev 2009-04-04 09:37:48 följande:
    Mia o Kalle skrev 2009-04-04 09:11:54 följande:
    Välkommen hit :) Så kul !!ska du göra allt själv ?? Ska ni ha ett stort bröllop ? var ska ni gifta er ?? :)Här är vi nyfikna... hoppas du inte har ngt emot att jag frågar
  • Mia o Kalle
    MyochErlend skrev 2009-04-04 13:20:08 följande:
    Mia o Kalle skrev 2009-04-04 13:16:53 följande:
    åh..det låter idylliskt :)Har ni ngt tema för det hela ?? eller ngn färg ?Jag är mitt uppe i produceringen av inbjudningskort.. så vi kan svettas tillsammans
    Nej..eller ja..
    Funderade på färgtema men vi hade svårt att bestämma oss tydligen hehe. Om jag säger vita skira tyger, silver, grå inbjudningskort med mulberry papper, murgröna och vita/creme färgade rosor och vit ranunkel så kanske jag kan måla upp en bild i alla fall? Hur går det med inbjudningarna, jag sitter med våra nu ikv..phu!
  • Mia o Kalle

Å vad det lät fantastiskt. Var fick ni tag på den gooda maten eller ni lagar själva?

Ett av mina absoluta favoriter när det gäller röda viner till lamm är Torres Coronas, Tempranillo. Tror det ligger på 69kr flaskan. Köp en fl till helgen och prova. Går alldeles utmärkt att ta ett glas på kvällen också, utan lamm

Rebellen75 skrev 2009-04-07 21:06:42 följande:
    Igår var vi och provsmakade maten. SUPERGOD . Så nu blir det salamisallad till förrätt och lammytterfile med potatisbakelse och rödvinsås till varmrätt. Kostar oss 200kr per preson. Tyckte det var bra eller kan man komma billigare undan. Hade med oss ett vin men det fungerade inte så nu är det bara att leta vidare.Sedan har vi inte bestämt oss hur vi ska göra med kaffe och tårta men det får bli ett senare bekymmer.
  • Mia o Kalle

Tiden bara springer iväg, snart är sommaren här och efter det är det ju vår tur!
    Jag har knåpat färdigt alla trycksaker nu i helgen, inbjudan, festprogram (-bordsplacering då) och kort till bordsplaceringen.
    Även menyn är spikad, så även drinklistan för kvällen.

Nu är jag i valet och kvalet när det gäller klänningen, det finns ju så många fina, hur ska jag nånsin kunna bestämma mig?..

• Mia o Kalle

Det verkar som vi flesta har kommit en bit i planeringen. Inbjudningskorten verkar ta form och klänningarna provas och beställs. Härligt att det närmar sig och att bitarna börjar falla på plats.

Vad har ni nu i tankarna att ta tag i härnäst?

/Mia

• Mia o Kalle

Ja där är vi också just nu och det är verkligen svårare än jag trodde. Antingen är låtarna inte tillräckligt lyckliga eller känns de inte rätt. Krångligt det där!
    Så låtar är det vi är mest fokuserade på just nu.

Annars tycker jag att jag har ganska bra koll.
    När har ni satt osa på inbjudningarna?

Igia skrev 2009-04-22 16:06:26 följande:
    Vi har börjat med lite musik till vigseln oxå men det spårar bara ur hela tiden, har svårt att vara seriös i vårt letande och hittar bara på en massa dumt...Så här gör vi lite allt möjligt, ingen panik allt på en gång
  • Mia o Kalle

Trudilutt: Från vem eller vilken sida har du beställt klänninegn? Verkar bra och snabb leverans

• Mia o Kalle

Ja, jag känner likadant.
    Vi ska ha en tavla under välkomstdrinken där alla gästerna ska få tolka "livets väg" tillsammans. Samtidigt som vi har två killar som spelar och sjunger.
    Sen framåt kvällen så är tanken att varje bord (vi har runda bord) ska få varsin thai-lykta som vi ska gå ut och tända tillsammans och njuta av.
    Men det är svårt det där, har du /ni fler förslag?

carolaj83 skrev 2009-04-24 05:58:36 följande:
    [citat]
    fått mycket ide torka vad gäller bröllopet, vill ha några överasjningsmoment under middan...men kommer inte på ett skit...
Svar på tråden September 2009 del3