September 2009 del3
Hej!
Här passar vi perfekt in, har bokat datum för bröllop till 26 sept 2009. Ser ut som ni har kommit en bit på vägen i planeringen. Jag fick hem alla papper o material till inbjudningarna igår..spännande!
/Mia
Hej!
Här passar vi perfekt in, har bokat datum för bröllop till 26 sept 2009. Ser ut som ni har kommit en bit på vägen i planeringen. Jag fick hem alla papper o material till inbjudningarna igår..spännande!
/Mia
Klart man måste fråga..annars får man ju inget veta
Litet bröllop, ~40 gäster.. Vigsel och bröllopsfest kommer att hållas i Stenhuset, Skåne,(se bild i galleri) Intill huset strömmar en å så vi hoppas kunna ha vigsel nere vid standkanten, beroende på väder då såklart. Jag har turen att ha kunniga vänner så det mesta har jag kunnat dela ut Men annars ja, vi kommer att göra allt själva.
Å vad det lät fantastiskt. Var fick ni tag på den gooda maten eller ni lagar själva?
Ett av mina absoluta favoriter när det gäller röda viner till lamm är Torres Coronas, Tempranillo. Tror det ligger på 69kr flaskan. Köp en fl till helgen och prova. Går alldeles utmärkt att ta ett glas på kvällen också, utan lamm
Tiden bara springer iväg, snart är sommaren här och efter det är det ju vår tur!
Jag har knåpat färdigt alla trycksaker nu i helgen, inbjudan, festprogram (-bordsplacering då) och kort till bordsplaceringen.
Även menyn är spikad, så även drinklistan för kvällen.
Nu är jag i valet och kvalet när det gäller klänningen, det finns ju så många fina, hur ska jag nånsin kunna bestämma mig?..
Det verkar som vi flesta har kommit en bit i planeringen. Inbjudningskorten verkar ta form och klänningarna provas och beställs. Härligt att det närmar sig och att bitarna börjar falla på plats.
Vad har ni nu i tankarna att ta tag i härnäst?
/Mia
Ja där är vi också just nu och det är verkligen svårare än jag trodde. Antingen är låtarna inte tillräckligt lyckliga eller känns de inte rätt. Krångligt det där!
Så låtar är det vi är mest fokuserade på just nu.
Annars tycker jag att jag har ganska bra koll.
När har ni satt osa på inbjudningarna?
Trudilutt: Från vem eller vilken sida har du beställt klänninegn? Verkar bra och snabb leverans
Ja, jag känner likadant.
Vi ska ha en tavla under välkomstdrinken där alla gästerna ska få tolka "livets väg" tillsammans. Samtidigt som vi har två killar som spelar och sjunger.
Sen framåt kvällen så är tanken att varje bord (vi har runda bord) ska få varsin thai-lykta som vi ska gå ut och tända tillsammans och njuta av.
Men det är svårt det där, har du /ni fler förslag?