• Liljan79

Ni som har varit mycket i thailand, vart rekomenderar ni att åka?

ja frågan är den samma som rubriken...

• Svar på tråden Ni som har varit mycket i thailand, vart rekomenderar ni att åka?
  • Hofsan

På västra sidan gillar jag Krabi regionen just för att det är helt oslagbar miljö runt omkring och suveräna snorkel och dykplatser(jag älskar snorkla)Du kan kolla på ett par kort jag tagit därifrån:
    www.facebook.com/album.php&id=626088505

På östra sidan Koh Chang för det är så avslappnat där.

Åk inte till Phuket för det är som Kanarieöarna och då kan man lika bra lägga hälften så mycket pengar och åka dit istället.

• ingenjörsbruden

Jag har varit på Koh Lanta o norr om Phuket i Khao Lak.

Koh Lanta var jättefint o knappt några turister...mkt fint....men det är för 8 år sen så mkt kan ha ändrats.

Var på bröllopsresa i dec-jan i Khao Lak....jättefint med kanon snorkling o dykning! Mer turister (jämfört med Khao Lak) men inte packat det minsta..lugnt o avslappnat.

En stor fördel med thailand är att man kan åka runt om man vill....det är inga problem även om thaiarna inte kan prata så mkt engelska så förstår de rätt mkt....o så får man kompensera med kroppspråket!

Jag föredrar att åka till Khao Lak jämfört med Koh Lanta för att det var mkt närmre med transport från flygplatsen. 1 h till Khao Lak jämfört med 4 h t Krabi där vi var tvungna att övernatta en natt på hotell för att färjan till Koh Lanta inte gick så sent. Så där försvann rätt mkt timmar i restid.

• Bella83

Khao Lak är jättefint men kanske inte så paradisaktigt! Vill man ha det så är öarna i södern; Koh Lipe, Koh Ngai(Hai) eller Koh Muuk att föredra! Krabi (med Ao Nang och Raileh) är perfekt att utgå från när man vill åka ner till de öarna!

Oavsett så boka inte charter utan ta en flygstol och boka hotellen via nätet eller när ni kommer fram! Mycket billigare och trevligare!

• Bella83

Malaysia är också fint....lite mindre turistigt och mer paradis om det är det ni är ute efter!

• lottis77

Vad är ni ute efter? Det jag upplever som pardiset kan ju någon annan tycka vara medelmåttigt. Det beror ju på vad man gillar, vad man är ute efter och vad man har för förväntningar. Vad gillar ni och vad har ni tyckt om tidigare? Har ni bestämt er för Thailand eller är ni lite öppna för andra förslag också?

• Liljan79

Nä thailand är inte tvunget, men thailand "stuk" i alla fall.

Malaysia hur är det i pris jämfört med thailand att resa till och att bo? hur är folket?

• Liljan79

Sambon vill gärna ut och fiska

• Bella83

Malaysia är lika billigt som Thailand! Det är billigt och lätt att ta sig runt! Bussarna är bättre än i Thailand, de är minst lika vänliga där och kan bättre engelska då det varit en engelsk koloni!

Maten är dock något sämre ( i mina ögon) men annars är Malaysia klart mysigare och härligare!

Perhentian Islands på östkusten är en riktig pärla! Även Borneo är fantastikt!

Fiska kan man gör lite varstans....det bästa är nog att prata med någon som kan köra ut er i en båt några timmar! Den gången vi var ute och skulle fiska i Phuket fick ingen någon fisk!

• Tina79

Jag rekommenderar också Malaysia! LITE dyrare, med betoning på lite, lite färre öar men mycket trevligare människor, bättre bemötande, shopping etc. Har varit 2 ggr i Thailand och en gång i Malaysia (ca en månad vaje gång) och jag väljer Malaysia alla gånger! Ska man vara i Thailand skulle jag lätt välja östkusten - Koh Samui för de mer party-sugna och mer turistiga, och Koh Samet för de som bara vill ha lugn och ro i paradiset!

• längelevekärleken

Sofietel i krabi, om ni ska på honeymoon. Mycket nice...Där har ni inte långt till olika öar i området och bara 2 timmar till mer livliga Phucket...

• Greta 1980

Har precis kommit hem ifrån Koh lanta, helt fantastiskt!
    HAr förrut varit på andra ställen men det var helt underbart!
    Hotellet Rawi Warin är toppen för en bröllpsresa! (tror det stavas så)

• Therese 83

Min sambo och jag älskar Phuket, åker tillbaka för tredje gången i december. Har även varit i Krabi men gillande inte detta lika mycket, då vi var där i januari.

Svar på tråden Ni som har varit mycket i thailand, vart rekomenderar ni att åka?