Färgar brun utan sol av sig på brudklänningen?
Är en blekis och vill göra en spray tan till bröllopet. Dock vill jag inte ha en klänning som är brun på insidan sedan! Ni som haft spray tan - erfarenheter??
Är en blekis och vill göra en spray tan till bröllopet. Dock vill jag inte ha en klänning som är brun på insidan sedan! Ni som haft spray tan - erfarenheter??
Jag kan tänka mig att det skulle kunna färga av sig om man blir varm och svettig. Men jag har inga egna erfarenheter.
Om man gör det några dagar innan, kanske..? Vill också veta!
Gifter mig fjärde juli... kan nog vara ganska varmt då!
Har varit med om att vita bh blivit bruna, särskilt på axelbanden.
Det skulle nog kunna färga lite, från hudavlagringarna blandat med svett mmm.... hihi! Men det är ju inte så att klänningen blir brun på insidan, lite småsolkig på sin höjd tror jag...På insidan alltså! Jag kommer köpa L'Oréals brun utan sol spray. Underbar! Duscha, skrubba, smörg med vanlig body lotion, se till att inte killen är hemma haha, ställ dig på en handduk i badrummet och spraya ett moln som landar på dig! Perfekt för bröstet, halsen och funkar jättebra på armarna och händerna också! MEN var försiktig så du inte får brungula händer med vita ränder. Var superdupernoga och tvätta gör guds skull handflatorna sjukt noga (med typ blöta bumullstussar, blöt handduk eller liknande) annars blir dom mörktbrunorangea, jag lovar
För mer frågor finns jag här haha!
Sorry, jag tänkte på hemmaspray!
Jag tog på mig hemmaspray en gång när jag skulle på fest, slutade med heltäckande kläder, var randig som en tiger!
Men kanske med lite träning...?
Sola solarium innan bröllopet så slipper du fundera över om det färgar av, blir ojämt eller att du kanske skulle kunna få en allergisk reaktion av färgen(har hänt mig, inte snyggt med röda prickar över hela kroppen som kliar)
har en kompis som använder sånna brunutansol servetter. Hon säger att de är jätte bra! Pröva först för gudsskull...
när jag dansade samba 8i mina unga smäckra dagar ) troppade hela truppen upp till ett spray ställe. Vi såg ut som om vi varit i gahna i 3 månader!! Det kan bli förmycket av det goda också!
jag gillar själv sån självbrunande bodylotion som gör en gradvis brunare. typ Dove, den kan du få för ljus hud ochså så det inte blir för mycket.
lycka till!
Jag har haft en kund som spraytannade sig innan bröllopet. Och hennes klänning blev gul/brun..på insidan. HOn var inte så glad... Jag brukar rekommendera mina kunder att hellre sola solarium i stället. Eller...spraytanna sig 1-1,5 vecka innan. Inte 2 dagar innan bröllopet. så synd att få klänningen förstörd.
Enligt mina erfarenheter blir jag snyggast om jag sprayar mig 3 dagar innan och om klänningen blir lite färgad på insidan bryr jag mig inte om. Ska du sälja den sen så måste du kemtvätta den i allafall och då går det bort.
Spraytan håller inte i 1,5 vecka.
Solarium solar jag inte, har mkt ljus och fräknig hud, och blir sällan brun - snarare ilsket röd. Kanske jag tar lite brun utan sol servett på armar ansikte och bröst i stället.
Var iallafall bra att höra att det går bort vid en kemtvätt luucie, för jag vill sälja klänningen efteråt.
Jag vill inte heller sola solarium, men vill inte se ut som ett vitt spöke!
Var får du din spraytan gjord, Luucie?
Har provat solspray både själv hemma och på salong. Det absolut bästa jag hittat är Tan Can (silvrig flaska med oranget lock, hittas om man googlar). Det är en rejäl flaska med riktigt bra tryck i som gör att man lätt får ett jämnt och snyggt reslutat. Helst ljusa personer får riktigt snygg färg. Lättast är förstås att ha någon som hjälper en. Varning för att allt i omgivningen också får färg. Jag brukar stå i badkaret med handduk runt håret och över fötterna.
Allt man inte vill ska få färg, tex ögonbryn, hårfäste, nagelband, är smart att smörja rikligt precis före med olja eller fet kräm. Peela innan och vänta 24 timmar innan du duschar. Men se till att duscha innan brudklänningen går på så slipper man värsta avfärgningen.
Jag har provat det mesta vi det här laget och tror tyvärr att spraytan skulle kunna färga av sig. Men om du vanligtvis inte brukar hålla på med sånt här så skulle jag rekomndera att prova DOVEs brun utan sol lotion... Den ger sakta färg och och funkar som en lotion samtidigt. Men se till att skrubba innan (ska man altid göra innan man använder solprodukter) och smörj dig jämt, glöm inte att tvätta handflator och nagelband. Fördelen med dove är att den inte luktar lika illa som många andra produkter...
Jag gjorde en spray-tan två dagar innan bröllopet...resultatet blev jättebra...men jag gjorde en provomgång drygt en månad innan den stora dagen så att jag skulle slippa överraskningar ifall det inte skulle bli bra på min hud...men...visst...det går nog inte att undvika att det färgar av sig lite...i sömmar där klänningen sitter åt...som typ under armarna och över brösten...men det var ingen som såg...var ju lixom på insidan...men all färg går bort i en vanlig tvätt sedan...min klänning var ju ändå väldigt smutsig i nederkant...så nu är den som ny igen...