• nu gifter vi oss

Hjälp med inbjudningskorten!

Jag har skissat på vårt inbjudningskort nu, skissen ser nu ut såhär.

A4 lila papper viks på bredden.
    På kanten viks ett svart papper med reliefmönster, lite glittrigt. Tar upp en tredjedel av det lila och blir alltså som en slags pärm.

Inuti är vänster blad tomt (lila) och till höger klistrar vi på ett utskrivet vitt blad. Det här papperet hade jag tänkt göra i photoshop och skriva ut på blankt papper. Längst till vänster en inscannad gammal svart/vit fotoremsa på oss två från 2005 - det är urgulligt och vi är ganska nykära. Sen bredvid själva texten.

Vad tror ni om denna idé? Det jag undrar över är tjockleken på det svarta och lila papperet. Jag har hittat ett jättefint svart papper men det är nog ganska tjockt, kostar 3 kr/styck och är det kanske bättre att ha det som "main" papper i kortet och ha ett lite tunnare lila som "pärm". Vilket ska vara tjockast och vad är max gram per papper för denna kombination tycker ni?

Har aldrig gjort liknande pyssel förut och vill ha lite input innan jag beställer papperna. Sen en fråga till: man brukar väl ha samma papper till festhäftena också? Oj då måste jag bestämma vilket papper som ska till vad där också ju - huuuu!

Nackdelen med att ha svart som huvudpapper är att det är lite svårt att skriva på iom att det är mönstrat som det är.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 20:29
    Edit: det svarta papperet är bara 90 gram ser jag nu :) funkar att klistra på som jag tänkt tror ni?

• Svar på tråden Hjälp med inbjudningskorten!
  • nu gifter vi oss

Jag har inte köpt papperen ännu...vet inte hur mkt svart som kommer gå åt? Men de är iofs ändå för tunna för att ha som omslag till festprogrammen, så jag kanske ska beställa dem så jag har till inbjudningarna iaf.

Då kan jag ju pyssla på med provkort iaf.

• nu gifter vi oss

Jag beställer lila sidenband när jag ändå håller på, eftersom det är rea kostar de ju bara 5 kr för 9 meter.

• Sussii

Vad kul :D släng in bild när du har gjort klart korten :D

Svar på tråden Hjälp med inbjudningskorten!