April är vad?
Ja är det verkligen vår då i sverige?
Ja är det verkligen vår då i sverige?
Ena dagen ja andra dagen snöstorm
Jag tycker att riktig vår/sommar kan man räkna med först i Maj.
Beror på var man bor också! Vi gifter oss 9 maj och när jag kollar bakåt i almanackan har det varit allt från 25 grader varmt till snöstorm. Jag hoppas förstås på det förstnämnda...
Vår är det absolut i april, i alla fall andra halvan av april. Att det ena dagen är strålande sol och +7°C och andra dagen snöstorm, det hör liksom svensk vår till tycker jag.
Ja jag gifter mig den 25 april och ber till vädergudarna om samma väder som förra året då det var varmt i april! :)
Men som corona och pumpkin skriver så kan man nog aldrig vara helt 100 när vi har med den svenska våren att göra haha.
Men vår är det helt klart tycker jag.
Då blir det maj
Även om det inte är badtemp i april så brukar det i alla fall vara varmt och soligt, men det kan lika gärna vara snö. 1:a maj har ibland tillbringats på stranden och andra år i pulkabacken (Stockholm).
Ibland, vi gifte oss i slutet av april för ett par år sedan och då var det strålande sol och vitsippor ute.
vi gifter oss 4 april och jag har varit jättenervös att det kommer vara kolsvart då vi kliver ut å kyrktrappan ( vigseln är kl 15,00)
Har försökt titta ut varje dag klockan 16- tiden och det är ju fortfarande ljust så klart att våren är på väg :)
sedan hinner man väl ställa om till sommartid ? eller?
Ja, det hinner precis gå över till sommartid Sista söndagen i mars ställer man om klockorna.
Hehe, 15 maj för ett antal år sedan kom det drygt 1 meter snö hos oss (Härjedalen)
Bor i Luleå så man vet aldrig hur kallt det kommer vara, ifjol när vi for till fjällen i april var det -36 ºC något jag verkligen inte hoppas att det blir då vi gifter oss :) Men kylan har inte varit det jag oroat mig mest för utan att det ska vara så mörkt att man inte får några bra kort.. men det kommer bli kanon!
I Sthlm är det nog ingen fara för snö i maj *peppar peppar*