gift brudtärna
Hej alla!
Jag har inte tänkt ha brudtärna. Kanske mest för de har sagt att de inte kan för att de är gifta. Är det så? Gift = kan inte vara brudtärna
Någon som vet?
Hej alla!
Jag har inte tänkt ha brudtärna. Kanske mest för de har sagt att de inte kan för att de är gifta. Är det så? Gift = kan inte vara brudtärna
Någon som vet?
Jag har hört att tärnan enligt tradition inte ska vara gift, men det är nog ganska många som är det ändå. Så det beror väl på hur traditionsenliga ni vill vara
Såg en annan tråd att det var ju blandat.
Så nu ska jag fråga två stycken.
Får man ha fler än en?
Min syster och bästa väninna?
Kommer ha en gift tärna, hon blev jätte glad när jag fråga, hon har ju vart brud men inte tärna lixom=)
finns det några regler när de gäller antal? Två st är inga problem, är väldigt vanligt.
Och enligt tradition ska bruden vara oskuld
zanahoria: Vad som är viktigare att tänka på är kanske vilka uppgifter du vill att dina tärnor ska ha och vilka personer som axlar dessa bäst. Sen om tärnorna är gifta eller inte tycker inte jag spelar någon roll.
Kan det vara något slags (svensk?) tradition, typ att tärnan ska vara nästa att gifta sig?
Tänker t ex på USA där ogifta tärnor är "maid of honour" och gifta är "matron of honour"... hur man nu översätter detta.
Och apropå traditioner, ni har väl inte vita klänningar om ni haft sex före bröllopet tjejer!?!
tackar för svar!
Strunta i alla gamla regler och gör vad du vill. Vi har två tärnor och en marskalk och alla är gifta. Spelar väl ingen som helst roll, vem skulle bry sig om det och varför???
Vi ska ha tärna och marskalk som är gifta med varandra haha... så det är väl stort NEJ enligt traditioner. Men det struntar vi i, de är våra bästa vänner och det är viktigast för oss.
Jag ska ha tre gifta tärnor och M2B ska ha två ogifta marskalkar.. man gör som man tycker känns rätt helt enkelt.
Enligt traditionen är det så. Men du bestämmer själv. Jag skulle inte ha några problem om min tärna varit gift.