hotell på Isla margarita
Hej! vi har tänkt åka till Isla Margarita på vår bröllopsresa i aug/sept - funderar på Le Flamboyant - någon som har ngn erfarenhet av det? förslag på annat?
Tack på förhand
Hej! vi har tänkt åka till Isla Margarita på vår bröllopsresa i aug/sept - funderar på Le Flamboyant - någon som har ngn erfarenhet av det? förslag på annat?
Tack på förhand
Hej tjejen!!
Jag och min m2b var i Venezuela förra sommaren (inte bröllopsresa). Vi spenderade 3 veckor på fastlandet (åkte runt) & 10 dagar på Isla Margarita. Jag måste säga att jag vart grymt besviken på Isla Margarita. Det var fint och så, absolut. Men inte så fint som väntat. Och kvällarna spenderades på hotellet, då det inte fanns mycket annat att göra. Att gå ut och promenera fanns inte. Det är för farligt, utan att överdriva. Och du kunde inte ta vilken taxi som helst heller.
Jag skulle inte rekomendera isla margarita som bröllopsresa, men har ni bestämt er så hoppas jag att ni får en underbar resa.
Jag har ingen erfarenhet av det hotellet du skrev, vi bodde på två olika hotell under den tiden. Isla Caribe & LTI Costa Caribe. Båda hotellen var all inclusive.
Vad betalar ni för er resa?? Vi bokade allt separat och kom sjukt billigt undan. Flyg tur & retur gick på 13 000:- för oss båda. Kolla kelkoo.
Isla Margarita är ett underbart ställe.
Hyr bil och ta er runt på ön. Supergod mat och helt underbara människor!!
Om ni åker till Isla rekommenderar jag utflykt till Canaima vattenfallen, och Orinoccodeltat med flygtur över Angel falls ( världens högsta vattenfall) kanske beror på arrangör men vi åkte charter och deras utflykt var fantastisk.Detta är fastlandet. Ön i sig är inte så spännande men visst kan man ge sig ut på kvällen, men det är viktigt att vara försiktig. Det finns ett seriöst taxibolag (kan ej namnet) hotellet kan rekommendera åt er som även hämtar er när ni skall hem. Gå gärna ut och ät på mysiga restauranger även om ni bor all inklusive som är väldigt vanligt. Simma med delfiner, besök coche eller va det hette, ät hummer i solnedgången, gör en örundtur med jeep. Tyvärr har Isla blivit mycket dyrare än tidigare. Om ni bara vill ha en skön & lugn semester passar ön utmärkt. Lite mer att se åk på utflykten ovan. Have fun