• Narin

alla vill

Jag har meddelat mina två närmsta väninnor, som varit med mig och min fästman under hela vårt förhållande. Eftersom min familj och barndomsvänner inte alltid var ett stöd för mig i vårt förhållande pga olika nationaliteter och religioner, så var de två som jag nu valt till tärnor, alltid ett stöd för mig. Men nu stöttar alla mig, även min familj och barndomsvänner. Nu tror alla mina närmsta vänner att just de ska bli tärnor. Eftersom mina planerade tärnor inte bor i min hemstad så är inte de så bekanta med barndomsvännerna, vilket har gjort att nu tror alla att de ska bli mina tärnor.

De som jag har valt själv, skall ha samma färg på sina klänningar, och vara vittnen, samt hålla min brudbukett, hjälpa mig med frisyr och sminkning. De har även frågat om de kan få planera möhippa. Såklart tycker jag. Men igår ringde min barndomskompis, och nu satt hon med en annan barndomskompis och planerade min möhippa, och frågade vilken färg på klänningarna dom ska ha?
    Hur ska jag göra? Visst alla får jättegärna ha på sig samma färg på klänningarna haha, men ska jag bara vara tyst o ha två möhippor i två olika städer?

• Svar på tråden alla vill
  • Trudilutt

Två möhippor är ju inget problem kan jag känna, två gånger så roligt.

MEN.

Jag tycker att du ska säga som det är att -jag har valt x och x som mina tärnor och jag vill bara ha två st. Sen om ni vill ordna med en möhippa, så går det jätte bra

Annars får du säga att - vi kommer att x,x och x som färger på vårat bröllop, om ni vill klä er i det går det fint, för matchar ni bordsdekorationerna Haha.

Jag förstår att du sitter i en svår situation, och jag hoppas det löser sig.

kom ihåg att det är ERAN dag, gör som ni vill!!

Kram

• MissTiny

Det låter lite konstigt att dina barndomsvänner bara har antagit att de kommer vara tärnor på ditt bröllop. Självklart ska du välja själv vem eller vilka du vill ha som tärnor. Jag hade nog berättat som det var för mina barndomsvänner och sett till att alla blir bjudna till samma möhippa!

• Comfortably numb

bättre att säga så snart som möjligt vilka du valt så de andra slipper gå runt och hoppas, de blir lite besvikn först, men det går över! två möhippor låter ju kul....

• Taha

Möhippor kan du ha flera. Min kusin hade tre stycken olika grupper som ordnade åt henne. Dina vänner kan ju inte bli ledsna eller hålla dig ansvarig för att flera vänner vill fira dig.
    Min kusin nämnde inte det förrän i efterhand att ; " jo men de ordnade en hippa till mig".

• Taha

Jag har också svårt att dra gränsen eftersom vissa skulle undra varför de inte är tärnor om någon annan är det.
    Jag valde att endast ha två istället.
    Min bästa vän står längst fram och min m2bs systerdotter är andra tärnan. Så nu slipper jag allt tjafs. ;)

• Narin

Ja, tack för råden! Jag vet att de kommer att bli besvikna, de som inte blir valda...Men de kanske förstå när jag motiverar varför, att de faktiskt inte var dem som stöttade mig i mitt förhållande från början, men nu när de lärt känna min fästman så jo då går det ju bra!

Enklast hade kanske varit att inte alls ha tärnor?!?! Fast nu har jag ju frågat mina två vänner från min studietid, så det får bli som jag har planerat.

Ja, jag sa till min hon som ringde mig igår, att jag vill ha ett färgglatt bröllop, så pastellfärgat, även om jag sagt till mina tärnor att de ska följa mitt färgtema...Så vi får se vad som händer!

Svar på tråden alla vill