Måste man han tärna o marsalk?
Funderar på att ha dottern som kommer vara 3 år och sonen som kommer vara 5½ år som vårt följe. Är det dumt, måste man ha tärna o marsalk?
Funderar på att ha dottern som kommer vara 3 år och sonen som kommer vara 5½ år som vårt följe. Är det dumt, måste man ha tärna o marsalk?
Nej, man måste inte ha tärna och marskalk.
Det blir jättefint med era barn som näbb och brudnäbb!
Det som de kanske inte kan hjälpa till med är att hålla din bukett när det blir dags för löften och ringväxling. Men antingen kan någon komma upp från kyrkbänken och hålla den (syster, mamma, någon vän?) eller så kan du lägga/ställa ifrån dig buketten. Inga problem...
Nej, vi ska inte ha det och blombuketten får jag lägga ifrån mig eller så får en ur värdparet ta den.
Vi ska inte heller ha tärna eller marsalk. Våran son ska vara ringbärare. Blombuketten ger jag till ngn i närheten. =)
Vi har varken tärna/marskalk eller näbbar. Kör vårt eget race, hihi! Gud så gulligt med tjejen som blomsterflicka och killen som ringbärare
Vi kommer heller inte att ha det! Om vår son vill vore det roligt om han vill gå med oss, men det är inte säkert han törs...
Blommorna hjar jag ibland sett prästen lägga på altaret under rinväxlingen. Eller att den lämnats till någon på första bänken.
Förresten fixar din son att hålla den om han får förtroendet!
Buketten kan också ligga på altarringen eller på knäfallet.