Får barnen automatiskt nya efternamnet?
Idag har sonen mitt efternamn och dottern sambons. Vi har tänkt att ta ett helt nytt efternamn som är hälften av hans och hälften av mitt.
Får barnen automatiskt det efternamnet då?
Idag har sonen mitt efternamn och dottern sambons. Vi har tänkt att ta ett helt nytt efternamn som är hälften av hans och hälften av mitt.
Får barnen automatiskt det efternamnet då?
Nej..ni måste lämna in en namnändring på barnen...
Är i samma sits men funderar mest på NÄR dessa blanketter ska skickas in. Efter vigseln eller innan och bytet sker i samband med viseln...?
nån annan som vet kanske?
Jag har för mig att man skickar in blanketten med anmälan av efternamn tillsammans med vigselbeviset. Kan ha fel, men misstänker att det är så.
Jag har redan skickat in anmälan av efternamn tillsammans med hindersprövningen, borde det inte vara samma sak med barnens namn?
Våra barn har både mitt och pappans efternamn(pappans som mellannamn)... När vi gifter oss ska vi alla bara ha mitt efternamn. Om jag skickar in redan nu så sker väl ändringen omgående?? eller? eftersom en namnändring kan man ju göra när som..
Får nog ringa skatteverket och höra
Annat är de ju för TS som ska ha ett nytt efternamn, DET kan ju inte barnen ta över INNAN föräldrarna så du borde kunna lämna in en ändring redan med hindersprövningen...