Någon som varit på Lefkas?
Hallå!
Ja nu har vi äntligen bokat vår resa. Vi bestämde oss slutligen för Lefkas.
Är det nån som varit där som kanske kan tipsa oss om sevärdheter, bra ständer, restauranger osv???
Kram Corre
Hallå!
Ja nu har vi äntligen bokat vår resa. Vi bestämde oss slutligen för Lefkas.
Är det nån som varit där som kanske kan tipsa oss om sevärdheter, bra ständer, restauranger osv???
Kram Corre
Det var längesedan jag var där. För ca 10 år sedan när det inte var så exploaterat. En utflykt ni måste åka på är till ön Scorpio. På vägen dit stannar man också på en strand som bara går att åka till med båt (minns inte namnet), den är otroligt vacker. Väldigt fin grekisk ö. Älskar Grekland!
Vi var där i Juni 2001,och vill gärna återvända!
En strand som jag starkt rekommenderar är Agios Nikitas,ena sidan av ön (där i stort sett "alla"hotell ligger )består stränder av sten,urghh!!!,men på den västra sidan av Lefkas finns det otroligt fina sandstränder,Agios Niktias är en sådan!För att ta sig till dessa stränder bör man hyra bil eller vespa,vi hyrde det senare.
Lycka till!
Anna
Agios Nikitas ar "heaven on earth". Sa himla mysigt och jatte fina strander. Vi var dar for ngr ar sedan men hade garna akt tillbaks!
Vi var där i september -01. Vi bodde i Nidri, som väl var mest turistigt, men på ett bra sätt tyckte vi.
Jag kan varmt rekommendera att ni åker på ett "marine adventure". En heldagstur med två marinbiologer på deras båt "Maria". De forskar om bläckfiskar så det är mycket info om sådana. Man får dessutom snorkla en massa. Det var det bästa med hela resan (förutom att jag blev gravid ;))
Finaste stranden tyckte vi var Kathisma på västsidan. Dit kunde man åka med buss från Nidri via Lefkas stad eller ta vespa/ bil.
Vi hittade en favoritrestaurang i Nidris hamn som hette "The Barrel" God mat, bra service och mycket gott vin. Om ni äter där så köp med ett par flaskor av The Barrels vita vin hem till mig :) Det var supergott!
Lefkas är dessutom väldigt grönt och fint med massor olivlundar, åk på en rundtur på ön för att se det viktigaste.
Jag skulle kunna berätta ännu mer men vill inte tråka ut dig, är förvånad om du orkade läsa ända hit.
/Martina
Vi var där för ca 3 år sedan och det var jättemysigt. Vi hyrde bil och åkte överallt. Jag rekomenderar det vekligen.
Hei.
Vi var på Lefkas i `01, og det var helt
fantastisk!Vi var der i august, og det er
på den varmeste tiden.
Vi dro på dykkertur, dagscruise, og siste
dagen leide vi en egen båt, og sjekket
ut de andre små øyene rundt omkring.
Kjempekos :0)
Et lite OBS!, det er mye mygg der, så ta med myggspray!
Ha en flott tur :0)
gud vad jag blir avundsjuk.
Vi var på lefkas i början av september 2001. Det var helt underbart. Vi hyrde vespa och åkte till alla möjliga stränder. Håller med martina om att katishma var en underbar strand men en som var ännu finare dock mycket mindre var porto katziki. det är en av världens 5 finaste stränder. Resfärden med vespa dit är helt underbar när du åker längst med kusten. En sak till som jag rekomenderar är en dagstur med båt där ni får besöka en grotta där ni kan bada. sen åker ni till en liten strand och solar badar och har grillparty. besöker en liten by uppe på ett berg. och sedan åker man till ön scorpio. Kanonutflykt rekommenderar det . Hoppas ni får det helt underbart, tror ej att det går att misslyckas med det iockförsig...
mvh lottie
Jag rekommenderar också stranden Kathisma. Bodde också i Nidri, vilket var en trevlig liten by. Det var billigare att hyra bil (och finare bil fick vi också) på Avis än genom den bilfirman som Apollo rekommenderade.
Hej Corre!
Jag har nyss(15/7) kommit hem från 3 veckors underbar semester på Lefkas.Om Du vill ha lite uppdaterade uppgifter om ön, kan Du väl höra av Dig till 209.lundegard@bredband.net Jag kan också skicka Dig en del bilder på fina ställen som jag kan rekommendera Dig att besöka.
Hälsningar
Christer