Guldpatron till skrivaren?
Hej!
Har på senaste tiden sett "egentryckta" inbjudningskort tryckta med guldfärgad text. Detta fanns inte för några år sen. Någon som känner till var jag får tag på det / vad patronen heter?
(Har en HP skrivare)
Hej!
Har på senaste tiden sett "egentryckta" inbjudningskort tryckta med guldfärgad text. Detta fanns inte för några år sen. Någon som känner till var jag får tag på det / vad patronen heter?
(Har en HP skrivare)
KOLLA på HPs hemsida, kanske du finner mer info.
Jodå, jaghar varit inne på hemsidan. Blev int eklokare av den då det fanns en hel drös med patroner.
Någon som själv printat i guld??
*puffar*
jag blir också nyfiken, puffar lite extra
Har du kollat Inc.com?
Annars kan du säkert skriva ett mail till dem och be om hjälp! De kan det mesta om skrivare :)
Tack//Taha
jag vill oxå veta var man får tag på guldpatroner
Puff...puff...
puff puff
googlade på det...
verkar bara vara OKI som har metallicbläck bla silver och guld
Jag har lösningen!!!
Man behöver ingen special patron. Du väljer bara en brun nyans i Words.
Färgkombinationen vi valde är;
Färgmodell: RGB
Röd: 153
Grön: 102
Blå: 0
Färgmodell: HSL
Nyans: 28
Mättnad: 255
Ljusstyrka: 77
Till inbjudningskortet har vi valt ett omslagspapper i guld. I den klistrar vi in ett vitt papper med en text i färgkombinationen ovan. Guldpappret får texten att framstå som guld.
Det finns olika nyanser av vita papper. Välj inte den som är helt vit det finns en med lite gulare nyans. Den passar bättre. Återkommer när jag har namnet på pappersfärgerna.
men OKI märket på skrivare alltså HAR metallic färg till skrivare - det är det som många har använt nu senaste året på inbjudningskort...
som du skriver - så gjorde vi när vi gifte oss för fem år sen oxå...
bara det att vi tog en som liknade silver
sen embossade vi en del av texten med silverEP
ganska blankt vitt papper och EP på direkt när det kom ur printern
var inte noga med att det skulle bli jämnt
blev riktigt läcker effekt med ljus/mellangrått och lite upphöjt i silver på kanske 40% av texten (första sidan då - med lite större text där det bara stod namn och datum)
Allt annat stod på blad 2
Emmas syster skrev 2009-03-14 11:11:33 följande: