• Svanboet

Hjälp! - Vad ge i present?

Jag och min sambo har varit ihop i 10år och igår fick jag ett väldigt fint halsband i guld med två hjärtan i guld och med diamanter. Nu känns det som om jag måste hitta på en minst lika fin present till honom men jag är helt fantasilös! Snälla hjälp mig hitta på någonting lämpligt.

• Svar på tråden Hjälp! - Vad ge i present?
  • Tooticki

Vad har han för intressen?

• Aleta

Precis, min man t ex har ett specialintresse och det fanns en jättedyr bok om detta. Den kostade 800:- och han skulle aldrig ha unnat sig den själv. Jag köpte den åt honom och han har verkligen lusläst den och använder den som referensmaterial jämt.
    (Det är bara fakta och listor och annat för den mycket insatte i ämnet, urtrist i mina ögon, men han blev glad. )

Tooticki skrev 2009-03-05 08:36:45 följande:
    Vad har han för intressen?
  • Mrs Baom

ge bort en upplevelse!! Det gav jag min kille å det blev väldigt uppskattat. Vi åkte till London och såg på fotboll, lite i dyraste laget kanske. Men du kan ge bort en öl eller whiskyprovning för två så får han ta med en ploare. Eller en konsertboljett. finns hur mycket som hellst!!

Lycka till!!

• Svanboet

Tackar för förslagen!

Jag bestämde att överraskningen som jag har planerat med privat kock hemma hos oss får "duga" då det kostar en del att ornda. Han vet förvisso att jaghar planerat en överraskning men inte när, vad och hur så jag hoppas att han uppskattar det.

• Tooticki
    Svanboet skrev 2009-03-05 12:26:49 följande:
    Tackar för förslagen!Jag bestämde att överraskningen som jag har planerat med privat kock hemma hos oss får "duga" då det kostar en del att ornda. Han vet förvisso att jaghar planerat en överraskning men inte när, vad och hur så jag hoppas att han uppskattar det.
    En härlig överraskning!
  • passionsblomman

Vaddå DUGA!!! Det är ju en helt fenomenal present!

Svanboet skrev 2009-03-05 12:26:49 följande:
    Tackar för förslagen!Jag bestämde att överraskningen som jag har planerat med privat kock hemma hos oss får "duga" då det kostar en del att ornda. Han vet förvisso att jaghar planerat en överraskning men inte när, vad och hur så jag hoppas att han uppskattar det.
  • Svanboet

Tackar!

Jag fick nog bara lite ybris eller hybris eller vad det nu heter då jag fick ett så fint halsband av honom. Diamonds are a girls best friend - you know!

Min överraskning är ju inget som direkt består på det sättet.

passionsblomman skrev 2009-03-05 12:32:17 följande:
    Vaddå DUGA!!! Det är ju en helt fenomenal present!
  • passionsblomman

Hörru, MATMINNEN ska man inte förakta...mmmmmmmmm
    Våra goda middagar på favoritrestaurangerna och allt mysigt...*minns*

Svanboet skrev 2009-03-05 12:59:39 följande:
    Tackar!Jag fick nog bara lite ybris eller hybris eller vad det nu heter då jag fick ett så fint halsband av honom. Diamonds are a girls best friend - you know!Min överraskning är ju inget som direkt består på det sättet.
  • Svanboet

Kanske jag är lite mindre romantisk än jag trodde - givetvis är minnen kopplat till mat och goda måltider tillsammans också väldigt viktiga. Inte ett dugg mindre viktitga än prylar och annat men varje dag jag tar på mig mitt halsband kommer jag ju kunna tänka att detta fick jag den dagen och vi satt på soffan hemma i huset och jag har du aldrig sett ett så fint halsband - han börjar ju få till det där med presenter

• Aleta

"Vägen till mannens hjärta går via magen" sa man ju förr i tiden.

Jättebra present!

• Svanboet

Hemma fruarnas tid är nu ersatt med hemma-kockens tid

Aleta skrev 2009-03-05 13:21:04 följande:
    "Vägen till mannens hjärta går via magen" sa man ju förr i tiden. Jättebra present!
  • 090208

Jag drog med min man pa tivoli...

Svar på tråden Hjälp! - Vad ge i present?