Inlägg från: MrsCoverdale |Visa alla inlägg
  • MrsCoverdale

Passion?

Oj jag känner definitivt igen mig.. Har dragits med denna obefintiliga lust ett tag.. Men jag kom på något som iaf hjälpte mig. Jag insåg plötsligt hur värdefull den stunden faktiskt är. Jag började tänka i stil med "Det här är bara VÅR stund, ingen annan kan någonsin dela det vi delar. Ingen annan kan någonsin inkräkta på just det här" Eller jag vet inte hur jag ska förklara det. Hursomhelst så insåg jag till min förvåning att det hjälpte mig, min lust får sig en liten skjuts av det och vårt sexliv har blivit något mycket mer värdefullt.

Kanske låter självklart för någon annan men jag var liksom tvungen att komma på det och GÖRA det till något värdefullt då det ofta gott lite på rutin sådär.

Insåg också till min stora skräck hur sårbar jag blir av det här och hur oerhört sårad jag skulle bli om han någonsin var otrogen, men det är väl det som är tillit antar jag.. Friskt vågat hälften vunnet!! =)

• MrsCoverdale

Det här kommer att låta som ganska löjliga råd efter allt annat här ovan.

Vi brukar ligga och surra en stund innan vi somnar. Lite då och då gör vi "top 5 listor". Tex, 5 anledningar du föll för mig. 5 goda egenskaper osv osv.. Det hjälper ibland att påminna varandra vad det är man älskar. Skittöntigt jag vet men det är ganska trevligt att höra såhär när nyförälskelsen är långt borta..

Prata om sex, inte problemen utan bara om sex i allmänhet.. Flika in lite "jag tycker om när du..." För mig misslyckas det aldrig, hur o-sugen jag än är så druttar jag dit innan samtalet är över.. =)

• MrsCoverdale
    skvaddro skrev 2009-03-05 15:28:41 följande:
    Tooticki:Vi har absolut inga olösta konflikter eller sårade känslor i botten! Och nej jag kanske inte är kär i honom, men jag älskar honom!! Hur vet man då om man ska stanna kvar eller inte? Vet nån om det brukar vara lång kötid till familjerådgivare?
    I tidigare relationer har det tillslut kommit till frågan:
    Om vi delar på oss, skulle jag sakna HONOM eller NÅGON?

Jag har avslutat två relationer pga att svaret var någon.

Låter simpelt men för mig har det varit ett bra sätt att formulera och sortera mina tankar.
  • MrsCoverdale
    Tooticki skrev 2009-03-05 15:52:18 följande:
    Skulle det funka för dig om ni flyttade isär och umgicks som vänner (förutsatt att det fungerade)?
    Tänkt om ni skulle göra det och plötsligt blev det lite "förbjudet".. Kanske skulle kicka igång lite passion? =) Tar man en paus så skulle jag dock råda att man väldigt noggrant pratar igenom vad "pausen" innebär. Jag vill inte säga sätta upp regler, men nästan. Det blir alltför lätt missförstånd.
  • MrsCoverdale

Personligen skulle jag passa mig för att införa någon "det är ok att träffa andra" policy. Det kan innebära onödiga påfrestningar på förhållandet om ni sedan väljer att satsa!

Svar på tråden Passion?