• bria

Vänner med ombytliga åsikter

Tänkte bara höra om någon varit i denna situation. Jag har sedan några år funderat på att förlova mig med min sambo. En vän till mig har många gånger ifrågasatt detta och en gång lyckades hon övertyga mig om att prata med min sambo som börjat leka med tanken att vänta. Dock så har det faktiskt funnit orsak att kanske vänta men inte utav de anledningar hon angav.

Nåväl för några månader sedan så satt vi och pratade tills tidigt på morgonen(kring 4-5) och då började jag prata teoretiskt om att jag gillade ide att åka utomlands bara jag, min sambo, hon och en manlig bekant som vi alla känner och gifta sig där och ha smekmånaden samtidigt och sedan är allting gjort.(jag är inte överförtjust att vara center-of-attention, jag måste nästan ta mod till mig då jag ska säga något i fika rummet på jobbet)

Det blev som så då att det diskuterades flitigt kring denna ide då jag föreslog att jag skulle kunna tänka mig en utav hennes europeiska favoritstäder.

Nåväl efter detta så har hon helt andra åsikter om min sambos och min förlovning. Hon till och med ringde och förvarande våran gemensamma manliga vän om att det kanske skulle bli en utrikesresa till hösten så han kunde spara ihop pengar ifa det blev av. Från att ha motsatt sig till att ligga steget före mig i planeringen var en smärre chock.

Det kommer nog inte att bli utlandsvigsel då min sambo väldigt gärna vill ha med sina föräldrar på bröllopet(de är pensionärer och en gillar inte att flyga så det går inte). Förmodligen kommer det att bli i min födelsestad istället vilket min vännina också gillar eftersom hon bor där.

Min väninna är underbar och vill alltid mitt bästa. Jag hoppas att alla har en lika passionerat vän som tycker till om ens bröllop.

• Svar på tråden Vänner med ombytliga åsikter
  • MrsTwingly

jag slutade aldrig förundras över folks reaktioner då jag gifte mig. Man kommer heller aldrig ifrån att ALLA verkligen ska ha en åsikt i frågan (som om ens äktenskap hängde på vad DE ansåg)... Men jag märkte också av svängningar bland vissa: från att starkt ifrågasätta om vi verkligen visste vad vi gjorde till att lyckoönska oss rejält!

men så funkar kanske människan..=)

Svar på tråden Vänner med ombytliga åsikter