• lipaj

Någon som har varit i Sitges??

Vi älskade Barcelona men det känns lite udda att åka dit igen. Åker vi till Sitges kan man ju åka in en dag/ kväll till Barcelona. Främst för att äta på vår favvorestaurang Ciudad condal!!! Är det bra stränder, resturanger, kommunikationer till flyplats ( gärna Girona)???

• Svar på tråden Någon som har varit i Sitges??
  • novia72

Självklart kan du åka till Barcelona över kvällen, Sitges är en förort - pendeltågsavstånd till centrala Barna- ca 40 min resa!!! ;) Mycket party, så du vet!!

• novia72

Vi bodde med min smbo och dotter på Villanova i la geltru - stationen efter Sitges- Villanova i la geltru rekommenderar jag varmt till barnfamiljer... Goda kommunikationer till Girona...du tar pendel, t-bana och sedan buss ca 2 timmar och du är i Girona.

• HurraViSkaGiftaOss

Sitges är mysigt, men väldigt mycket bögstad då det är en samlingsplats för homosexuella.
    Jag har inga problem med det, men vissa har ju tyvärr det och då kan det ju vara bra att veta om i förväg.

• novia72

Självklart är det en överrepresentation - men så är det i hela Barcelona- och väljer man den staden lär man ju inte ha missat det lr ha problem med att möta homopar?! ;)

Svar på tråden Någon som har varit i Sitges??