• lojeli

Grand canyon eller annat äventyr?

Hej på er

Vi gifter oss i augusti, men funderar på att åka på bröllopsresan under hösten/vintern.

Vi vill gärna göra något kul och äventyrligt i hop. Bland annat har vi pratat om att paddla i Grand Canyon. Någon som har erfarenhet av det? Eller tips på annat spännande resmål där man kan ägna sig åt lite "teambuildning" med sin man.

• Svar på tråden Grand canyon eller annat äventyr?
  • E11a

Grand Canyon låter jättekul!
    Jag har alltid velat paddla i Canada. Stora vildmarker där man är väldigt enam ute på stora sjösystem..... jag har också hört att man kan få lite samma upplevelse på sjöar i Finland...

Jag och maken ska till Namibia i höst och hyra en Land Rover och köra runt i. Ska bli jättekul och förhoppningsvis lite äventyrligt. Det blir 17 dagar och vi ska köra genom Namib öknen, upp längs Skelett-kusten och avsluta med Safari i Etosha. Lita annorlunda att klara sig själv istället för vanlig safari där man blir runtkörd av en guide.
    Bilen är specialutrustad med extra stor bränsletank, satellit telefon och tält man kan rigga på taken (vi kommer mixa vildmark med några lyxiga lodger ibland).

Vi har bokat bil genom Safari Drive som verkade vara dom med bäst bilar vi kunde hitta.

www.safaridrive.com/index.htm

Nu ska vi ju dit så jag kan inte rapportera om hur det var ännu .

Jag älskar att resa och har inte gjort 1/1000 av allt jag vill göra så jag har en nästan outsinlig lista på "vill göra saker".

• Mari1980

Har inte paddlat i Grand Canyon men jag och fästmannen var där sommaren 2008 i Juli och åkte båt och flög helikopter och det var en väldigt bra upplevelse, men det var väldigt varmt över 40 grader..

• lojeli

Namibia låter spännande! Bra länk. Jag gillar också friluftsliv, men hoppas att vi, precis som ni, kan hitta möjligheter att mixa spartanskt boende med lite lyx.

Mari1980, hur fixade ni arrangemanget? Har du tips på någon bra arrangör man kan googla på?

Gillar Australien också - där finns det ju en hel del "äventyrligt" att göra

Svar på tråden Grand canyon eller annat äventyr?