• Feline Felinae

Marskalk utan tärna?

Vad tycker ni, blir det helt tokigt om vi har en marskalk men ingen brudtärna?

Den enda jag vill ha som brudtärna (min minsta lillasyster) kan antagligen inte komma alls på bröllopet *snyft* och då går jag hellre helt själv än väljer någon bara för sakens skull.

Marskalk har vi redan.

• Svar på tråden Marskalk utan tärna?
  • Feline Felinae

Glömde säga, att vi har en liten brudnäbb också, om det spelar roll för balansen.

• Fairytales

Jag ställde faktiskt frågan till Magdalena Ribbing och fick svaret att det skulle se konstigt ut. Själv kan jag tycka att det egentligen inte borde vara mindre konstigt att bara ha en (eller flera) tärna(or) men det handlar väl om vana.

• lipaj

Jag blir så j-a trött på all etikett!!!! Alla där ute, det är erat bröllop och era val!!!! I alla frågor.. Skit i vett o etikett och ha en kul fest. Det är alla måsten och vad ska andra säga som gör att man ligger o grunnar på kvällen.

• Feline Felinae
    lipaj skrev 2009-03-07 15:35:51 följande:
    Jag blir så j-a trött på all etikett!!!! Alla där ute, det är erat bröllop och era val!!!! I alla frågor.. Skit i vett o etikett och ha en kul fest. Det är alla måsten och vad ska andra säga som gör att man ligger o grunnar på kvällen.
    Smaksak. Jag tycker det är kul med etikett, allra helst nu till bröllopet. Kanske för att vi inte bryr oss i vanliga fall men det känns speciellt på något sätt. Plus att det intresserar mig vad andra tycker och tänker oavsett om jag ändrar mig eller inte.
  • tågjäntan

Om man bortser från vett och etikett tycker jag att det låter helt okey. Kanske kan näbben gå före er och marshalken gå efter.

• solhatten

vi ska ha en tärna och två bestmen. Men jag tror att de ska stå där framme när vi (eller jag o pappa kommer. ska jag gå med pappa står ju mannen också där framme)

• GabriellaochTomas

Vi ska ha en tärna och en best(wo)man. Blivande maken började fundera över vilken av hans killkompisar han ville ha till marschalk och insåg då att hans bästa vän faktiskt är en tjej. Så vi tänkte att vi gör som i fyra bröllop och en begravning och så blev det en best(wo)man.
    Egentligen är det ju två tärnor men den ena gillar inte klänningar...

Vi har inte riktigt bestämt hur vi går in men troligtvis blir det så att tärna resp. bestwoman går in med varsin av näbbarna (de är nästan 2 år) och att vi sen går in. Det passar bra med marschen vi valt också, det pampiga kommer nämligen först efter ett tag.

• hummle

gifte mej för två dagar sedan o vi hade 1 tärna o ingen marskalk!
    3 näbbar, 2 som gick före oss och den minsta gick in med tärnan bakom oss...

så svaret på din fråga är: NEJ jag tycker inte det är konstigt att ha d på det lr det sättet

• Feline Felinae

Tack för alla synpunkter.
    Jag har liksom vant mig vid tanken nu och är helt OK med att köra utan brudtärna men med marskalk. Hellre det än något jag egentligen inte vill bara för att det skall vara så. Allt jag behövde var tydligen lite tid

• Bambi76

Nej, det tycker jag inte är konstigt alls.
    Vi kommer att ha 2 brudtärnor och 1 marsalk:)

Svar på tråden Marskalk utan tärna?