• emma luxen

hjälp med inbjudan

Jag behöver hjälp. Om man har köpt själva kortet färdigt, sånt som man kan köpa på typ panduro akademibokhandeln osv, och vill skriva texten på typ genomskinligt papper ( eller "frostat") hur gör man då.. vi har laser skrivare, borde ju kleta massor. och var köper man sånt papper, plus hur fäster man det på kortet utan att det ser konstigt ut?!
    Någon som vet ?

• Svar på tråden hjälp med inbjudan
  • CoJ

Jag har själv inte skrivit ut på frostat papper men har fått tips om att man ska välja en grå textfärg istället för svart, för att minska mängden bläck och torktid.

Själv tycker jag inte det blir snyggt att fästa frostat papper med lim utan jag skulle välja att sätta fast det med tråd eller sigill.

• Linadesign

Vet ej om det syns igenom, men en genomskinlig dubbehäftande tejp borde funka. Säljs i alla pysselaffärer. Då kan ni ju fästa det på bara några ställen sa att man liksom ser att det är ett extrapapper som sitter fast, men ändå "fladdrar" lite.

Hmm... kanske lite otydlig beskrivning...

• Hemlig2009

Jag använde "Glue dots", och då bara upptill. Finns bild i mitt galleri. Inga problem med skrivaren, skrev ut ett papper i taget och lät dem torka innan man fortsatte med pysslandet.

Svar på tråden hjälp med inbjudan