• MarcusG

Hur? Bröllop innan men nu fest

Har letat igenom x antal sidor nu för att hitta mina svar men inget som känns rätt.

vi gifte oss den 14:e februari på Hawaii och nu är vi hemma och skall ha en bröllops fest.

Kallar man det bröllopsfest i inbjudan så här i efterhand eller skall man kalla det annat?
    Vi skall skriva inbjudningarna på både svenska och engelska så tar tacksamt emot tips på hur man kan formulera sig.

temat skall vara Hawaii så jag vill få in något med att klädsel typ hawaii insirerat.

Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa en mindre intiligent person :) hehe

• Svar på tråden Hur? Bröllop innan men nu fest
  • syllan

Vi har gift oss!!

Den 14 februari gifte vi oss på Hawaii.
    Klä dig Hawaii inspirerat och kom och fira det tillsammans med oss...

• MarcusG
    syllan skrev 2009-03-08 08:19:10 följande:
    Vi har gift oss!!Den 14 februari gifte vi oss på Hawaii.Klä dig Hawaii inspirerat och kom och fira det tillsammans med oss...
    Hehe lysande enkellt och bra...

tackar
  • Corona

Åååh, vad kul! Vi ska också ha en Hawaii-inspirerad fest! Kul om vi kan bolla idéer med varandra. Jag hade gärna gjort som ni, gift mig på Hawaii (dit vi nu istället ska på smekmånad) och ha fest efteråt.

Mitt första tips är inbjudningskortet, ifall ni inte redan har köpt. På kortdesign.se finns ett fint kort med ett brudpar under en palm på en ö.

Inbjudningsformulering... tja, Aloha! Borde ju vara med någonstans. Jag skulle använda en ledigare formulering, typ "ta fram blomsterkransen och hawaiiskjortan och kom och fira med oss..." fast det beror förstås på om ni vill ha en formell eller informell hawaiifest

Svar på tråden Hur? Bröllop innan men nu fest