• Umbraz

HJÄLP, hur gör jag????

Hej!
    Jag ska göra mina inbjudningskort själv. Nu ska jag sätta fast ett tunt lyxigt papper på ett grövre kartongark. Jag har testat med två olika limsorter men jag är inte nöjd med resultatet. Hur gör man?
    Finns det något annat man kan använda för att fästa papperet? Tackam för tips

• Svar på tråden HJÄLP, hur gör jag????
  • lolca

Vi använde små häftklamrar till våra inbjudningar. Det blev väldigt bra då vi ville ha en informationssida med i inbjudan också.

små häftklamrar finns ofta där de säljer scrapbooksaker

• Flisa80

Vi hade också flera sorters papper i inbjudan. Först ett rosa inuti inbjudan och sedan över det ett vitt. Vi limmade inte alls, uten gjorde hål med hjälp av håltång genom alla tre papprena och knöt sedan ihop dem med ett organzaband. De sitter alltså ihop där uppe men inte nedtill. Titta gärna i mitt galleri så ser du hur jag menar.

• MV85

Eller dubbelhäftande tejp... Har sett många tipsa om det istället för klister

• Luucie

Japp dubbelhäftande tejp rules!
    Vi köpte den som bara är några mm bred på panduro. Superlätt att jobba med och syns inte ett dugg genom det genomskinliga papperet!

• Sobeit

Jag kan bara tipsa om dubbelhäftande kuddar. De finns i olika bredd och är kanon när man gör inbjudningarna. Använde dem till att fästa ihop allt i inbjudningarna. Klockrent!

• Umbraz

Tack så hemskt mycket för alla värdefulla tips!!!!
    Nu ska jag ut och botanisera imorgon.

Svar på tråden HJÄLP, hur gör jag????